Tilegnet mahalo
(se gårsdagens indlæg)
Dyre lærepenge
Theodora var en yderst enfoldig og naiv lille pige,
må jeg indledningsvis forklarende sige.
Sparet havde hun i Sparekassen rigtig længe,
og nu havde hun hævet og i BH’en gemt sine sparepenge.
I byens biograf gik hun nu ind og mødte en dødlækker fyr,
som på bagerste række lagde op til amourøse eventyr.
Først lagde han om hendes skulder sin arm,
lidt senere befamlede han hendes barm.
Da hun igen var ude, led hendes selvtillid et knæk,
for alle hendes sparepenge de var pist væk.
Som en undskyldning for den stakkels tøs, kan jeg fortælle:
Hun havde fuldt og fast troet på, at stodderens hensigter var reele!

*** ***

Ej sligt instrument vil jeg bære,
men en BH er jeg nødt til at være!

Mit navn, Bo Hess, har specielt i barndommen været genstand for mere eller mindre godmodige drillerier. ”Bo - Ko - Hestesko kunne drillende synges, for bare at nævne et enkelt eksempel. Læseren har sikkert fantasi til selv at lave en lang række ord, som rimer på Bo. Ej heller vil det være svært at forsvanske efternavnet, vel??

En lærer yndede at lege med mit efternavn. En dag sagde han: ”Bo, brug nu hestepæren.” Jeg gav ham en 10 øre med ordene: ”Værsgo’. Jeg giver en 10 øre hver gang, jeg hører en ny vittighed om mit navn.” Idiotens humoristiske sans var lig nul! Han slog!

Utallige gange er jeg blevet spurgt, om jeg var i familie med Nazitysklands udenrigsminister Rudolf Hess. Mit svar blev hurtigt til følgende: ”Jo, ser du Jensen (eller hvad personen nu hed). Det er jeg da. Forstår du, vi Hesser driver det altid vidt. Rudolf var, indrømmet, familiens sorte får. Han nåede til tops i Tyskland. To Hessere har fået nobelprisen. En polarforsker har fået opkaldt en sø efter sig i Alaska. En dybhavsforsker opdagede og fik opkaldt en undersøisk bjergryg efter sig, og jeg er, som familiens kransekagetop, blevet skolelærer! Hvad har I jensener egentlig drevet det til???
Bo Hess forkortes logisk nok til BH. Mit første møde med initialerne var i den allerførste time i gymnasiet. Vores klasselærer kom ind med en klasseliste kun med forkortelser. Han startede: ”Hvem er SA!” – ”Mig, Søren Andersen.”
Nogle initialer senere sagde Hr. Læreren: ”Og så er der en BH til stede.” Klassen skreg af grin. Uha, stakkels lille mig blev rød, rød, rød i tomaten….
Senere i Folkeskolen har specielt halvstore tøsebørn drillende spurgt mig: ”Bo, er du en BH??” – ”Jeps, skat, kom, så skal jeg vise dig det!” Hvorefter de grinende og hvinende stormede væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)