909

08-04-2010


Foran spejlet smukserer sig fru moder,
da hun får besøg af en af de kæreste små poder,
som måbende på hende glor:
”Hvad laver du søde mor?”
”Jeg bruger rensecreme, min ven,
så mor kan blive fin og smuk!”
”Ikke om jeg så fatter det allermindste pluk,
hvorfor søren tørrer du det allerede af igen!”

Fra ide til rimeri:
Lollands-Posten (en ugeavis) bringer TV-OLSEN stribe hver uge. Af og til inspirerer den til et rimeri. Andre gange er det en episode, en vittighed undertiden bare et ord.
Der er stor forskel på, hvor lang tid det tager at koge et rimeri. I sjældne tilfælde  går der uger, for det meste går det temmelig hurtigt. Denne gang tog det kun fem minutter....
Jeg har et par hjælpemidler, Politikens Rimordbog, og Retskrivningsorbogen På Nettet, her kan man nemlig også søge på endelsen, her er adressen:
http://www.retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm
Min bedre halvdel anjoe er en tålmodig prøveklud og dejlig positiv kritiker.
Tegningerne er en varierende kombination af egne håndtegnede produkter og motiver indfanget med kameraet eller fundet på nettet. Det hele bliver så mikset i Photofilter og undertiden i Photoscape. 

9 kommentarer:

  1. Hihi, sikke en sød stribe - ja, moren opgave nok lige vel tidligt ;-)

    SvarSlet
  2. Madame - Mange tak - Jeg tør ikke tænke på, hvor mange timer jeg skulle bruge ;-(

    SvarSlet
  3. Det siges, at det er af børn samt fulde folk, man skal høre sandheden.

    Så tør jeg slet ikke tænke på, hvilke sandheder man kan få af fulde børn.

    SvarSlet
  4. Hahahha :-D ja hvis du skulle bruge rensecreme, Hr. Rimkoger, så skulle du gå grundigt til værks gætter jeg :-) Jeg kommer i tanke om en romersk garnison ved Caerleon (v.Bristol) som blev udgravet og hvor museet fortalte, at soldaterne (tough guys!) fik uddelt olivenolie som man brugte til huden - det er godt for huden med olie!

    SvarSlet
  5. Uha det var en dårlig formulering - hvordan skal man dog udtrykket at jeg var ved at dø af grin over dit svar til Huskebloggens dame, om at du ikke tør tænke på hvor mange timer du skulle bruge.

    Sandheden er selvfølgelig at de første dråber olie eller creme gør den største virkning; en læge fortalte mig at Candida Albicans nemt bekæmpes med lidt creme (eller olie).

    SvarSlet
  6. dax2 - Ja, jeg er bange for, at jeg ville blive ruineret, hvis jeg skulle bruge rensecreme nok...

    Jeg foretrækker vingær frem for den hvide. Cremen er sikkert effektiv udvortes men næppe invortes.

    Jeg blev forøvrigt til en anden svampeinfektion anbefalet at bruge fortyndet atamon.

    SvarSlet
  7. Indvortes brug af vingær? Når den har gjort sit arbejde færdigt? :-) Det kunne man godt få en eftermiddag til at gå med en gang imellem.

    Ja, man kan godt bruge fortyndet atamon - man skal huske at fortynde, for ellers kan man nemt udvikle en allergi.

    SvarSlet
  8. Den er virkelig sød. Jeg husker godt "Posten" fra min tid dernede :-)

    SvarSlet
  9. Jeg bliver så glad af at læse dine skriverier. Tak.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)