829



Fra den dejlige og inspirerende mette b fik jeg denne award, Kreativ Blogger Award. Tusind tak for den. 
Du beder mig om at fortælle 7 ting om mig selv.

Jeg har valgt at fortælle om noget af det, som gør mig glad:

En rugbrødsmad med fedt og en rigtig stærk ost. Hertil min hjemmelavede superstærke sennep. Prøv den, hvis du tør. Klik her for at se opskriften!

At lave et nyt rimeri og illustrere. Sjovt nok har skriftlig dansk i tiden som elev på forskellige trin været mit absolut værste fag.

At tænke tilbage på min dejlige tid som lærer. Jeg valgte at stoppe så tidligt, som det var muligt, og har ikke fortrudt et eneste sekund.
Det er for resten bedre at stoppe, mens man sagde: ”Hvorfor går han?” i stedet for: ”Hvorfor går han ikke?”

At udfolde mig kreativt f.eks. på computeren og desuden med et matematisk problem (altså af de mindre).


At læse videnskabelige eller historiske artikler. Den gode bog – gerne en krimi, hvor jeg i dagdrømme er helten, som i sidste øjeblik….

Frederik og anjoe

At have helt styr på min alvorlige mangelsygdom, theobromitis. Min krop kan ikke danne theobromin. Heldigvis kan jeg medicinere mig ud af problemet. Theobromin forekommer nemlig i varierende mængder i alle former for CHOKOLADE.

Jeg skulle give awarden videre til syv, men dem, jeg har haft i tankerne, har allerede fået, så jeg må bryde kæden.


Her vågner den gamle maetematicus. Uddelingen af denne og andre awarder bliver hurtigt nærmest umuligt, hvis man vil undgå gentagelser:

Trin 1. Jeg afleverer awarden til 7

Trin 2. 7 afleverer til 7*7 = 49

Trin 3. 49 afleverer til 7*49 =343

Trin 4. 343 afleverer til 7*343 = 2401

Trin 8. 823.543 afleverer til 7* 823.543 = 5.764.801, hvilket vil sige at alle danskere skal have den + lidt til.

Trin 12. 1.977.326.743 afleverer til 7*1.977.326.743 = 13.841.287.201, og så mange mennesker findes der ikke her på Jorden!


Hvis awarden stiller krav om at aflevere til 3 skal, når trin 12 er nået, 531.441 bloggere have den.

Jeg så forresten en gang en award, som skulle afleveres til 15!!! Regn selv ud for trin 12 :-)

Jeg kunne egentlig godt ønske mig, at man selv må bestemme, hvor mange man vil give en award videre til, hvad mener du?

15 kommentarer:

  1. Kære rimkoger. Du har rigeligt fortjent din award. Jeg var i øvrigt ved at få min frokost i den gale hals af grin over din bemærkning om, at man skal holde op i tide... :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med awarden rimkoger. Den er yderst velfortjent - du er altid meget kreativ. Spændende at læse om de ting der gør dig glad. Den med chokolade - det lyder da ikke helt dårligt :P

    SvarSlet
  3. Theobromitis! :-D :-D :-D

    SvarSlet
  4. Mia Folkmann - Mange tak. Godt, at det kun var tæt på!!

    SvarSlet
  5. Anette - Mange tak - Gad vide om ikke mange lider af denne alvorlige sygdom???

    SvarSlet
  6. Rasmine - Jeg er sur på min læge - Han vil ikke give mig en recept!

    SvarSlet
  7. Hæ hæ, en mangelsygdom, der kan behandles med chokolade. Den må jeg bestemt lide af, har flere anfald daglig!
    Sig endelig til, når man kan få lægetilskud.

    Spændende læsning, Rimkoger. Og så elsker jeg at læse dine rimerier - det kan vist ikke siges for ofte :)

    SvarSlet
  8. Theobromitis er en folkesygdom!
    Det var hyggeligt at læse lidt mere om dig som person.

    Men jeg har altså lidt svært ved at hæfte 'en dejlig tid som lærer' sammen med, at du er 'stoppet så tidligt som muligt' og 'ikke har fortrudt det et sekund'. Havde du bare udeladt det sekund, havde jeg måske troet på, at din tid som lærer var dejlig.

    Jeg forstår dig dog måske alligevel: Min fætter stoppede også tidligt som lærer, fordi han fik alvorlige påtalelser pga. at have rettet eleverne, når de sagde noget forkert i timerne, for 'de skal jo helst ikke lide nogen nederlag'.
    Nej, måske ikke - men de skal sgu da også helst lære noget!
    Altså.

    SvarSlet
  9. mette b - Mange tak for roserne - jeg rødmer.
    Måske burde vi starte en theobromitisforening?

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Skjemt og alvor formidler du på en finurlig og personlig måte.. :-) Og ditt siste svar her kl 11.11.. "Livet er kort, og " Regner med at det var et "retorisk" avbrudd i den setningen, og at du nå sitter og pleier din lidelse med et stykke sjokolade og et glimt i øyet.:-)

    SvarSlet
  12. Ellen - Tak for ordene.
    Jo, det lyder mærkeligt, men er ikke desto mindre rigtigt.
    Jeg har haft et dejligt liv som lærer. Været afholdt og respekteret af eleverne både i skole og privat regi.
    Ind imellem lidt kollegialt brødnid... Og lidt inspektørmæssigt. Selvfølgelig har der også været sorte oplevelser og ind imellem har jeg været dødtræt af jobbet. Men + balancen er absolut været den største.
    Jeg har længe været (med anjoes støtte) været indstillet på at stoppe så tidligt som muligt, fordi der er andre ting jeg godt vil beskæftige mig med.
    Livet er kort, og ....

    SvarSlet
  13. prunella - Tak for din kommentar - du har ret omkring mit svar til Ellen. Derfor kommer det nye svar etil Ellen efter dit.

    SvarSlet
  14. Det var spændende læsning, Rimkoger :-) Jeg tror også, jeg må lide af theobromitis ...

    SvarSlet
  15. Madame - Vil du støtte mig i mit krav om, at vi theobromister skal have fri theobromin?

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)