1000

03-07-2010

Jubilæum
Indlæg nummer 1000

Bardommens fodbolderindringer er ret så fatale:
At være ham, der blev valgt til sidst, var desværre det normale.
Men nu er mit traume væk, takket være pressen den geniale,
for de har om en videnskabelig teori bragt en omtale:
"Fodboldspillere har slet ingen hjerne!"
Nu forstår jeg, hvorfor jeg ikke blev nogen fodboldstjerne.

Med rette kaldes jeg DKB, Den Kloge Bo.
I en tombola af lodder købte jeg to.
Og sørme om ikke heldet tilsmilede mig.
En kongelig kostbar vase gik jeg hen og vandt,
men da jeg kom hjem, jeg to alvorlige fejl på gevinsten, jeg fandt! 
Ingen bund var der i vasens ene ende.
Efter den konstatering jeg vasen måtte vende.
Svindel, snyderi, bedrageri som bare fanden:
Ingen åbning var der i vasens ende den anden.

Engang for længe siden var jeg uendelig selvglad,
så gik jeg gennem selvransagelsens lutrende bad.
Slut er for længst mit egoistiske hykleri,
thi nu har jeg erkendt, at for fejl er jeg fri!
En biografi om personligheder, dog kun om verdens ti største,
her på mine gamle dage skriver jeg på og er nu færdig med den første.
Nu vil jeg lade tankerne vandre,
for at finde ud af: Hvem er de ni andre?


Læs mere om, hvad jeg har lavet. Klik her. 

26 kommentarer:

  1. Til lykke med jubilæet. "Før var jeg selvglad, men nu er jeg perfekt" er vist et motto for mange! Eller på amerikansk "I used to have piles (takker), but now I'm a perfect **hole" - Men det er ikke altid med et glimt i øjet, som man altid finder her!

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med jubilæet. :-)

    SvarSlet
  3. Kæmpe tillykke med jubilæet. Nu håber jeg ikke, at du synes du har nået hvad du skulle og dermed lægger pennen/tastaturen på hylden. ;))

    SvarSlet
  4. Hjertelig tillykke med din store og runde dag :) Som du dog kan sige det ;) men heldigvis med et glimt i øjnene og et smil i mundkrogen :)

    SvarSlet
  5. PS: Det er noget af et arbejde, sådan at skulle sørge for at glorien er nypudset ;)

    SvarSlet
  6. Tillykke med de 1000 indlæg!
    Mvh.
    Vibeke

    SvarSlet
  7. En stor gratulasjon med de 1000 ! Håper det blir mange fler. Eg har ikkje lest alle dine innlegg enda, men sommeren er lang og eg gleder meg. Har stor sans for dine ALLTID KLOKE ORD og din HERLIGE HUMOR :)) Dine fotos og illustrasjoner er også topp !

    SvarSlet
  8. ps Herlige bilder, du har ikkje forandret deg så mye :))

    SvarSlet
  9. Til lykke!

    Sikke et sødt og glad barn, du startede med at være. Jeg kan jo ikke lade være med at spekulere lidt over, hvad der mon var sket i de mellemliggende år, der fik dig til til at se så olm ud i 1981. At du havde opdaget, at du endnu ikke var perfekt?

    SvarSlet
  10. STORT tillykke med den meget runde dag :-D
    Fortsat god fornøjelse med ordlegene, som vi ser meget frem til.
    Ha' en dejlig weekend og hils fruen :-)

    SvarSlet
  11. Stort tillykke med dit jubiiilæum,
    du kan være stolt som en pave
    at bære en glorie som din
    er fantastisk at have
    puds den forsigtigt
    så vil den holde længe
    ellers kan du måske
    sælge den for penge.

    Kærligt sludderdigt til dig i gave
    en herlig dag i sommervarmen du må have.

    mette b

    SvarSlet
  12. Tillykke med rim nr. 1000! Ha en fortreffelig weekend :)

    SvarSlet
  13. Stort tillykke med jubilæet (den glorie ser lidt påsat ud ;0) )

    SvarSlet
  14. RASMINE. 1981 var året før, at Rimkogeren mødte mig, og dermed blev perfekt. Han pynter sig med masser af lånte fjer :-D

    SvarSlet
  15. Stort tillykke med de første 1000 ;) Fin glorie ;)

    SvarSlet
  16. Hurra og tillykke med de 1000..
    Uha en glorie kan være så farlig
    hvis den falder 20 cm længere ned
    må du være varlig..:-))

    SvarSlet
  17. TIllykke. Jeg tænker stadig på dig!

    SvarSlet
  18. Tillykke kære Rimkoger - sikke et fint billede :-)

    SvarSlet
  19. Gratulerar till Jubileet! Nu väntar vi bara på de nästa 1000 inläggen... Bilden från 1950 gillar jag. En tuff liten grabb! Och glorian från 2010 ser inte allt för betungande ut. Ja, trauma från skolan dras vi väl alla med. I mitt fall var det brännboll. Jag blev alltid vald sist. Boll är helt enkelt inte min "grej".

    SvarSlet
  20. Kære allesammen.
    1.000.000 tak for jeres ord. Jeg er mere end vildt begejstret og dybt taknemmelig.

    SvarSlet
  21. Halte, halte, halte bagud, men stadig et velment tillykke med jubilæet.

    What an angry young man you were - men din kone har forklaret hvorfor :-D Det er jo så helt forståeligt, at du var sur - du havde jo endnu ikke mødt kvinden i dit liv.

    SvarSlet
  22. Gratulerer med innlegg #1000!
    Artige å se dine gamle bilder :)
    Stå på,
    det går fort tusen innlegg til!

    SvarSlet
  23. Hvor morsomt - jeg støtter Mette B's lille hyldestdigt :-) Puds den nu forsigtigt!

    SvarSlet
  24. lennart8@stofanet.dkaugust 13, 2010

    Kære Bo.
    Jamen er det ikke....?
    For man bliver jo i tvivl. Håret bliver gråt, og ansigtet skifter betræk. Jeg oplever det jo selv i spejlet hver dag.
    Men kløgten og glimtet i dine øjne synes jeg at jeg kendte, og da jeg så fik øje på billedet af dig, dateret 1987, var jeg ikke længere i tvivl.
    Jeg havde fundet min yndlingslærer Bo Hess. :-)

    Jeg hedder Lennart, og det er der jo så mange der gør. Men jeg hedder også Hilfeldt, og så er vi pludselig ikke så mange.
    Du arbejdede sammen med min far Hjalmar i St. Merløse, og jeg havde den ære at have dig som lærer.

    Jeg er faktisk ret glad for at have "fundet" dig her. Jeg har, for år tilbage, kørt forbi dit gamle hus i St. Merløse. Jeg har siden søgt dig på Facebook mm., men uden held.

    Hvorfor er det vigtigt for mig?
    Fordi jeg har et stort behov for at takke dig.
    Du er ubetinget den lærer, som jeg siden jeg forlod folkeskolen, har tænkt mest på.
    Du er dukket op i mine tanker igen og igen, og gør det stadig.
    Du lærte mig i første omgang om kunst, farver og former. Det gav mig en livslang kærlighed til kunst, og en kreativ side som har givet mig skøre idéer om indretning og selvbyg. Men også en evne til at motivere og rådgive de indsatte som jeg de sidste 21 år har været ansat til at passe på. (Jeg er fængselsbetjent).

    Siden åbnede du musiske døre i mit univers. Primært det musik du valgte til de mange skolekomedier du instruerede. Faktisk er du i mine tanker hver gang jeg hører Pink Floyd, hvilket er rimelig tit. Især "Money" vækker skønne minder.
    Og så lærte du mig at stå frem og tale i større forsamlinger, hvilket vi nærmest blev tvunget til når vi skulle lave skolekomedier. :-)

    Jeg har i flere omgange, i takt med at jeg fik flere og flere børn, vist dem din (vores) "Sismofyde" (jeg er sikker på at du vil stave det anderledes), og fortalt dem om historien bag. Jeg har måttet spørge om dens skæbne et par gange, da den er blevet solgt og dermed flyttet. Men den lever endnu. Jeg så den sidst for et halvt år siden.

    Alt i alt føler jeg at du fortjener en stor tak. En tak som en stor skoledreng hverken kan formulere eller se nødvendigheden af.
    Derfor er jeg glad for at støde på dig her, hvilket giver mig en skøn lejlighed.

    Jeg ser med glæde, at din humor og dit kloge og kreative sind stadig er intakt. Selvfølgelig, fristes jeg til at sige. Jeg vil fremover nyde dine skriverier. Der er jo masser af dem. :-)

    Tak for de mange indtryk Bo.

    Mange hilsner
    Lennart Hilfeldt

    SvarSlet
  25. Hej Bo.

    Tak for de sjove rim, som vi oplevede i Lollands-centeret i dag d. 9 maj 2014. - Det var rigtig sjovt!

    Hilsen Rasmus og Magnus, Maribo Gymnasium

    SvarSlet
  26. Hej Bo. Tak for de sjove rim, som vi oplevede i Lollands-centeret i dag d. 9 maj 2014. - Det var rigtig sjovt! Hilsen Rasmus og Magnus, Maribo Gymnasium

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)