SVIIIGERMOR
Stakkels, stakkels svigermor til ti
havde udviklet en katastrofal svigerbørnsfobi*.
Hendes situation var da heller ikke rar,
thi hver en svigersøn lignede sin svigerfar.
Hver en svigerdatter ønskede hun hen, hvor pebret gror,
thi ingen var halvt så god som deres svigermor!


* At fobi betyder at være sygeligt bange for et eller andet, ved de fleste, og mange af os har en eller flere af slagsen. Jeg vil vove den påstand, at det at lide af nonofobi (ingen fobier) er på det nærmeste unormalt !!!
Jeg fandt på denne adresse
http://da.wikipedia.org/wiki/Fobier en oversigt over et hav af fobier.
Nu har jeg en god undskyldning over for anjoe, for jeg lider nemlig af en alvorlig økofobi, så derfor mon hun træde til og udføre de opgaver, som jeg af fobistiske grunde ikke er i stand til! På positivsiden kan jeg sige at jeg heldigvis ikke lider af Hippopotomonstrosesquippedaliofobi!!

Hvilke fobier har du/kender du til??

8 kommentarer:

  1. Jeg lider af macrofobi :-D

    SvarSlet
  2. mahalo - du er ikke alene!

    SvarSlet
  3. Jeg ved ikke hvad slags fobi det er, men bier og hvepse er jeg stinkende ræd for. De er værre end svigermors skarpe tunge;-)

    SvarSlet
  4. enaj - du lider af apifobi! Heldigvis er det da ikke året rundt, at du risikerer at hive stikket hjem fra de kære gulstribede.

    Din anden fobi må hedde noget i retning af:
    Sansevieriatrifasciatafobi.
    :-)

    SvarSlet
  5. Min ene anråber claus når der er for mange mennesker på det sted hun befinder sig.

    SvarSlet
  6. billedmager - hvem er claus?? og hvorfor??

    SvarSlet
  7. Hun får clausstrufobi!

    SvarSlet
  8. billedmager - sæføli

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)