Arbejdsløshedens svøbe
lurer lige om hjørnet
"Nå, hvad har du så valgt som dit lægespeciale, min lille Tom?”
”På gynækologi er valget faldet, kære Onkel Theodor!”
”Åh jøsses da, på det valg jeg slet ikke tror,
aldeles omgående og straks du må vælge om!
For snart opfinder man helt sikkert en gynækologipille,
og så står du der uden noget som helst at bestille!”


En af min gymnasiekammerater, lad os kalde ham Sofus, studerede flittigt skolens aldersteg
ne lægeleksikon og fandt, at mange af symptomerne passede på lige netop ham.
Han valgte at læse til læge, måske i håbet om, at han bedre kunne diagnosticere sig selv.
Men hans liv blev en vandring fra mareridt til mareridt. Han begyndte på en kirurgisk afdeling, flygtede hurtigt til medicinsk, dernæst til gastrologisk, det gav ham heller ikke ro i sjælen. Fortvivlet prøvede staklen gerontologisk afdeling, men alderdommens uhyggelige sygdomssymptomer fandt han hurtigt hos sig selv. Endelig, endelig fik han fred i sit sind og det allerede fra første dag. Han startede nemlig på gynækologisk!!

2 kommentarer:

  1. Ja, det er underligt det med krampagtigt prøver at fornægte livet igennem kommer tilbage som en boomerang (nogle gange)...

    Som barn havde jeg det der med at sige : "Sådan vil jeg ihvert fald ikke være, når jeg bliver voksen!"

    Eller : "Sådan vil jeg ALDRIG ende med at se ud!"

    Osv....

    Men gynækolog vil jeg i hvertfald aldrig være!!! :-D

    SvarSlet
  2. mahalo - tak for et tankestartende indlæg :-)

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)