131Hvad han ikke ved,.....
Den vordende moders fostervand var gået
og denne besked personalet havde fået:
”Ring aldeles omgående og straks efter min mand!”
”Gerne, men hvad er nummeret til barnets far.”
”Det er ligegyldigt, og min besked var da klar.
Jeg sagde sgu’: ”Ring efter min mand!”

Ak ja, vi stakkels mænd bliver tit holdt for nar af det lumskelige kvindekøn. Josef var helt sikkert ikke den første, men han var den første, som havde så god en dokumentation, at selv den mest mandsdiskriminerende rødstrømpe-domstol var nødt til at lade ham slippe for at betale børnepenge!

Tja, som min gamle mor altid sagde: ”Moren ved man hvem er, men faren….!”

Baron Friederich von Fürtzenfeldchen havde fem sønner. De fire ældste var alle høje, flotte, sympatiske, velbegavede og gnistrende sorthårede ligesom baronen. Den yngste var et lyshåret skravl, i en hver henseende sine brødres diamentrale modsætning!!
Nu lå den gamle baron på det yderste, han spurgte sin kone: ”Jeg ved, du har haft et sidespring, så giv mig fred i sindet. Hvem er far til vores yngste?”
”Ham, jamen han er da din, søde Friederich!”
Og hvis slottet Fürtzenfeldchen efter baronens død blev hjemsøgt af et ondskabsfuldt spøgelse, kan det vel ikke undre!

3 kommentarer:

  1. Men han kunne jo godt være faderen - det er jo ikke til at vide - som den gamle kloge kunne sagde!

    SvarSlet
  2. Altså det er jo pure opspind, vi kvinder er jo ikke sådan, tsk tsk.

    SvarSlet
  3. billedmager - såmænd, såmænd!

    margrethe - tak for belæringen. Jeg må skamfuldt erkende at jeg har været offer for en grov manipulation!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)