191

Sort Humor
På privatklinikkens opvågningsstue
fra operationen vågnede han op
og følte sig slet ikke et spor i top.
Ved hans seng doktordamen stod med nedadbøjet mund.
”Doktor, doktor, hvor lang tid har jeg mon tilbage?”
Han svarede: ”Til bekymring er der slet ingen grund,
bare du betaler regningen en af de nærmeste dage!”

Måske er jeg pervers, fordi jeg indenfor humorens mangfoldige afskygninger også sætter stor pris på den sorte humor.
Hvis dagens rimeri var en dagbladsartikel om en ufølsom læges samtale med en dødsmærket patient, ville den udløse en sand læserstorm på niveau med orkanen Gustav.
Men i humorens verden udløser dette groteske rimeri forhåbentlig en latter. Det groteske er for øvrigt et af humorens kendetegn: I en af Olsenbandenfilmene drøner den evig uheldige betjent efter banden, som smider en bananskræl….
Jamen da stakkels betjent, hvis det var i virkelighedens verden.
For øvrigt er jeg pervers, jeg udtrykker mig jo per vers!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)