212

Velbekomme

Hun styrter ind på Cafe Den Gyldne Krikke
for at få lidt godt at spise og at drikke.
”Min bedste frue, så er vores smørrebrød lige sagen,
Det er vidt berømt for smagen
og det lige fra Gedser og til Skagen.
Faktisk fejrer vi just i dag 100-året for åbnings dagen.”
Smørrebrødet kom, men blev hurtigt sendt tilbage
og det med denne alvorlige kritik og klage:
”Jeres smørrebrød er sgu smurt på en af cafeens første dage!”

Lånte fjer er nu heller ej at foragte:
Smørrebrød og Kierlighed
At Smørrebrød er ikke Mad
Og Kierlighed er ikke Had.
Det er for Tiden hvad jeg veed
Om Smørrebørd og Kierlighed.
Johan Herman Wessel

**
Diagnose
Her sidder jeg i forårssol - og digter ved min pult.
Det suger i mit mellemgulv - så sødt og smertefuldt.
De véd: det sug man føler ved - forelskelse og sult.
Jeg slipper alt og styrter til - Café Den gyldne Krikke
og tager en steg, en mixed grill, en bøf og lidt at drikke.
Men sulten er der stadigvæk. Så sult - dét var det ikke.
Piet Hein

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)