251

I denne søde juletid..
Som udviklingen går og går
kommende julekataloger snart vi får
allerede ved starten ad det nye år!

Men så bliver det heller ikke tidligere!
Så er den kommet den kære, kære tid,
hvor postbudet hver dag med stor myreflid
afleverer flotte farvestrålende reklamer
befolket med muntre julemænd og glade nissedamer.
Den lille flinke Frederik føler sig som i fængsel,
mens han alene hjemme venter på med stor længsel,
at mor og far hjem fra KØB JULEGAVE RACET kommer
med sørgeligt gabende tomme pengelommer.

”Julen er så dyr, så dyr!”
sørgmodigt filosoferer den lille fyr.
Derfor må far og mor låne rigtig mange penge,
som de må afdrage forfærdelig meget længe,
Faktisk lige til igen den kommer, den kære, kære tid,
hvor postbudet hver dag med stor myreflid
afleverer flotte farvestrålende reklamer
befolket med glade julemænd og muntre nissedamer.

Tak til madame for inspirationen.
Spørgsmål??
Sidder den kære gamle jul hos dig og på forhånd griner,
fordi den endnu en gang vil lægge din økonomi i ruiner??

5 kommentarer:

  1. Herlig læsning, Rimkoger!
    Du er god til at fange et ord og lave rim ud af dine associationer - skønt :o)

    SvarSlet
  2. Madame - Tak mange gange for roserne, men det er ikke så sært når kildematerialet er godt!

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt skrevet :-) Jeg har faktisk allerede spottet de første juleting i butikkerne..... Og jeg er så ked af den materialisme som julen er blevet gjort til - for egentlig er det jo en dejlig tradition i den mørke tid. Men det er vel også bare op til den enkelte at sætte rammerne....

    SvarSlet
  4. shabby-marianne - Jeg takker og er for øvrigt enig

    SvarSlet
  5. Ja BRimkoger, det kunne somme tider se ud som om at det er en vis .Anden, der har skabt juleræset. (=Racet).

    Men jeg blev faktisk i godt humør af Mms nissebilleder. Jeg vil være i god tid med julen i år!

    Og ruinerne kan godt holde sig væk, jeg vil bare sørge for alt det man kan selv.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)