304



Indenfor himmeriges port
blev den nyankomne englebasse venligt spurgt
om hans allersidste jordiske ord,
inden han i himmelekspressen steg ombord.
Her er sjælens tankevækkende svar:
”Stol bare trygt på far,
jeg kan sgu sagtens styre bilen,
mens jeg taler i mobilen!”

Fra vores stuevindue så vi tit en kvinde komme kørende fra en lille sidevej for derefter at svinge til højre ind på en større. På bagsædet sad hendes tre små børn. Under manøvren talte hun ivrigt i sin mobil, mens hun pulsede på en smøg! Og tænk, hun havde kun to hænder!!

Hvad med dig, kære læser, bruger du mobilen, mens du kører?
Politiken har bragt en artikel om mobilbrug, klik her for at læse!

6 kommentarer:

  1. Godt rim :), rimkoger - jeg taler aldrig i mobil i bilen, har altid sikkerhedssele på - og da jeg ikke ryger, så heller ikke det (og jeg pudser lige glorien ;))- det er en kedelig vane folk har med at skulle multitaske i bilen, mens de sidder med albuen på rattet - det er et under der ikke sker flere ulykker, uha.

    SvarSlet
  2. margrethe - tak, og det er dejligt at du er på banen igen :-D

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke sige mig fri for, indimellem at have en kort mobilsamtale i bilen - helst når den er parkeret, men ikke altid - dog altid med øre-fidus (håndfri). Men jeg ryger altså ikke - og styrer aldrig med albue og knæ...

    Er min glorie så nu faldet helt ned om ørerne på mig?

    SvarSlet
  4. livrdz - stor pige, bravo.

    SvarSlet
  5. Sikke et skønt rim Rimkoger- og tænk at denne kvinde, I ser, tør. Hun må da have en skrue løs!

    Nej jeg kunne ikke drømme om at bruge mobiltelefon, mens jeg kører :o)

    SvarSlet
  6. Madame - mange tak, jeg kan også godt lade mobilen ligge, men har læst et par gange, hvor en spritbillist er blevet skygget og politiet orienteret om ruten. Her ville jeg bruge den, men det er jo ligesom noget helt andet.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)