337


Julemanden Julius lagde sig på briksen
hos hjernevrideren Olga Striksen.
”Jeg hører til blandt de arme.
Mit job har helt mistet sin charme
og julen ditto sin hjertevarme.
Ingen på mig mere tror,
mange på mig bare glor.
I de gode gamle dage
ingen grund havde jeg til at klage.
At høre børnenes ønsker jeg rigtig nød,
når de trygge sad på mit skød.
Men når jeg i dag dem løfter op
har de aldeles skiftet stil,
sirenen, de skruer straks helt i top:
Addr mor, en grimmer pædofil!”

“It is hard to be a nissemand!” synger De Nattergale. Klik her for at høre. Husk lige at tænde for lyden!
PS Til din beroligelse: Der er ingen sammenhæng mellem dagens billede og tekst, eller måske. Kan man ikke få kirsebærsovs til ris a la manden, så kan man prøve med karrysovs - logik - ik'?

3 kommentarer:

  1. Måske serveres kirsebærsovsen til ris a la kvinden :-D

    SvarSlet
  2. Stakkels julemand, Rimkoger. Men det er jo rigtigt, at man læser om denne pædofiliangst alle vegne ...

    SvarSlet
  3. anjoe - Hø, Hø og Hø!

    Madame - Ja, almindelig venlighed og omsorg kan være en farlig sag!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)