359

Den godmodige købmand Brøste
henvendte sig til den lille frøken Trøste
om et afdrag på hendes købmandsgæld,
da hans kreditortålmodighed snart gik på hæld:
”Min gode hr. købmand Brøste,
jeg betalte da mere end hjertensgerne;
men udsigten til penge på kontoen ligger langt ud i det fjerne.”
”Hør her min lille frøken Trøste,
vi skriver altså kun den første april!”
Hun forsøgte sig med et charmerende og afvæbnende smil:
”Jamen, det er altså det, der er det triste,
jeg får altså først løn hver den sidste!”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)