373

Operationsstuens personale
knoklede som gale
med at finde hoved og hale
på den stakkels hr. Strang,
som fra femte salen pludselig sprang.
Det blev til en lykkelig finale
og Strang vågnede af sin dvale.
"Hr. Strang, troede De, at De var en svale,
da De foretog Deres hop
fra boligblokkens top?"
"Nej. I dobbeltsengen lå jeg, sov sødeligt,
vågnede og blev forskrækket dødeligt.
Højt i søvne råbte min madamme:
"Flygt for pokker, min hidsige mand er tilbage.
Finder han os, tager han os begge af dage!"
Jeg parerede ordre og stak af med det samme!

Så har ingen vist noget at lade nogen høre. I den type vittigheder er det stort set altid elskeren, der må tage flugten, er det fordi elskerinder ikke er udfarende???


2 kommentarer:

  1. Tja, jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål, men forsmåede ægtemænd har også været gjort grundigt til grin ...

    SvarSlet
  2. Madame - Rigtigt - og de forsmåede ægtekvinder bliver stort set aldrig gjort til grin. Den kagerullesvingende Rasmine er almindelig, mens den tilsvarende Rasmus er stort set utænkelig i humorens univers.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)