427

Med et lidt forsigtigt usikkert smil
spurgte mekanikerlærlingen Erik Emil:
”Straffes man for noget man ikke har gjort?”
Og således svarede mesteren Peder Pjort
”Nul og nix, hvorfor pokker kommer du og så tosset spø´r?”
”Såmænd bare fordi jeg på Olsens bil ej fik monteret bremserør!”

Kort efter:
”Ring, Ringe, Ring”
”Peder Pjorts autoværksted!”
”Det er Olsen. Min bil er smadret, fordi I ikke har sat bremserør på!”
”Det lyder ikke godt, men kig ind med regningen, så retter vi. Du skal selvfølgelig ikke betale for rørene!”

6 kommentarer:

  1. Skrap kost! Det værksted er jeg ikke sikker på at vi vil bruge!
    Der er nogle værksteder, som er meget mere ansvarsfulde :-)

    Har du hørt om at der var en Luftfarsvæsen-kontorchef, som mente at der var vedligeholdelses-sjusk i forbindelse med de to første "Dash-8" havarier?

    Jeg har ikke set detaillerne, men jeg tror det handlede om at nogle forskrifter ikke var fulgt til punkt og prikke MEN at dette forhold ikke var medvirkende til ulykkerne.

    SvarSlet
  2. Pyha, er det en historie fra virkelighedens verden, Rimkoger?

    Det minder mig om, at da vores bil var på værksted sidst, glemte mekanikeren at sætte dækslet på til kølervandet. Morgenen efter måtte bilen hentes af Falck midt på motorvejen ...

    SvarSlet
  3. Donald - Jeg erindrer i tidernes morgen, jeg skulle købe den første bil. Jeg spurgte forhandleren, om jeg måtte lad FDM kigge dyret igennem og afgøre om handlen var i orden!
    Han svarede: "Nej, så vil jeg sgu hellere lade smedens kat kigge på bilen!" - "Den siger jo heller ikke noget, så jeg er gået!"

    SvarSlet
  4. Madame - Ikke helt, men man glemte en pakning ved bremsesystemet, som bremsevæsken sivede ud!! Heldigvis opdagede ejeren fadæsen....

    SvarSlet
  5. Jeg husker også en bilforhandler, der sagde, at "den kører som en drøm".
    Det forbavsede mig ikke at min søn også mødte en forhandler, der sagde den samme sætning!

    (Det er fint at køre i drømme - og helt ufarligt.)

    SvarSlet
  6. Donald - Mareridt er også drømme!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)