478

Klokken var blevet to om natten,
da familien Jensen brød op fra den store fest
hvor de havde fejret nevøen, som blev atten.
Nu skulle de hjem og lufte hund og kat og hest.
Turen gik fra Nykøbing
altså den på Sjælland
helt ned til Sakskøbing
logisk nok den på Lolland.
Ved Holbæk sagde fruen stille: ”Elskede nu må du ikke klage,
men jeg har glemt min taske, så vi må køre tilbage!”
”Nul og nix og nej og vel vil jeg ej.
De sender da bare tasken til dig!”
Vel i Sakskøbing sikkert hjemme
kom fruen med en meddelelse af de rigtig slemme:
”Lille mand, vor nattesøvn går vist i vasken,
desværre ligger husets nøgler i tasken!”

** **
Denne tragiske beretning har jeg mødt flere gange, Jeg må konkludere, at der foreligger to muligheder. Den første: Kvinder er glemsomme og mænd tåbelige, fordi de ikke har et ekstra sæt nøgler med. Den anden: Det er en vandrehistorie*. I hvert fald er starten stort set den samme: Jeg har det fra en ven, hvis kollegas onkel og tante….

Selv har jeg problemer med nøgler, hvor har jeg nu lagt dem?? En gang fandt anjoe dem i køleskabet. Hvordan er dit forhold til nøgler??

*Vandrehistorier
Det kan meget varmt anbefales at læse Rotten i pizzaen , en bog af Bengt af Klintberg. Genfortælling af 100 nutidige vandrehistorier fra hele verden suppleret med oplysninger om, hvor og hvordan ... Du kan låne den på biblioteket, eller måske finde den antikvarisk

6 kommentarer:

  1. Her i huset er det heldigvis min mands ansvar at have noegler med, ellers kunne vi godt komme til at staa ude og fryse tit!

    SvarSlet
  2. Tina - Lige på det felt er det godt, at vi to ikke er par!

    SvarSlet
  3. Haha, herlig læsning, Rimkoger! Jeg har altid mine nøgler med mig - men jeg ved, at nogle mennesker må have fat i låsesmeden igen og igen ...

    SvarSlet
  4. Vi har hver vores sæt nøgler, og det skulle da være underligt, hvis vi begge to glemmer vores nøgle samtidigt. Ellers så har vi en hoveddørs nøgle i reserve dels hos en af mine veninder, som bor 1,5 kilometer fra os og dels hos en af mine veninder, der bor 10 kilometer fra os.

    SvarSlet
  5. Madame - Jeg vil aldrig have en dør med smæklås....

    SvarSlet
  6. Tine - Kan man sige, at veninderne indtager en nøgleposition som nøglepersoner?

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)