576

Klik på billedet for at forstørre
Mere om olie
Knud trillede sin alderdomshærgede bil
ind til Autodoktor Hr. Emil.
Han undersøgte og sagde med et smil:
”Nu skal du høre min gode Knud,
kun en eneste ting skal skiftes ud,
så problemet er altså nemt at løse,
olien skal skiftes over i en ny og bedre øse!

Noget mere om olie
I gang med sin tale var brudens snøftende fatter:
”Du min allersødeste, allerkæreste lille datter…”
I næste nu afbrudt blev hans tale
for hver og en måtte lynhurtigt planke sin hale,
hvorefter man sk-d og sk-d og sk-d og som gale.
Festen udviklede sig til en ren skandale
Ja, faktisk gik den helt og aldeles i vasken.
Det skyldtes altså en utilgivelig fejl af de fatale,
Kokken tog nemlig fejl af olivenolie og ricinusolieflasken*.


*ricinusolie er bedre kendt som amerikansk olie, et særdeles effektivt og eksplosionsagtigt og lynhurtigt virkende afføringsmiddel.

Endnu noget mere om olie
Jeg taler af bitter erfaring. Verden havde været beæret med mit nærvær i små tre år. Det var morgen. Alt var febrilsk hektisk ”kommet alt for sent op" kaos. Jeg ventede på min morgenmad og tulrede ud i køkkenet. Der på bordet stod den herligste gang morgenmad. En åbnet dåse med sort skosværte….
Min mor befandt sig desværre ikke på mit høje kulinariske stade, så jeg blev proppet ind i en ambulance, som fløj af sted til hospitalet. Udpumpning, tvangsfodring med masser af ricinusolie, undskyld amerikansk olie. Bagefter var jeg meget sur, for tænk jeg blev udstyret med en megastor ble, og jeg var da en stor dreng, som for længst var renlig!
Jamen det var jo et (olie)rafineret indlæg. Faktisk gik det jo som smurt, ja man kan sige: Det gled som i olie, og det må jo så være indlæggets sidste olie!

5 kommentarer:

  1. Hvad smager skosværte af?

    SvarSlet
  2. Rasmine - Husker jeg ret, så er det en blanding af sæbe, asier, chokolade og spegepølse, altså rigtig guf.

    SvarSlet
  3. Utroligt! En skam, at det åbenbart er giftigt :-)

    SvarSlet
  4. Pokkers, der åbenbart er stoffer i, vi ikke kan tåle, det lyder som en appetitvækker, der går som smurt i olie :-D

    SvarSlet
  5. Rasmine & Gis - Bare det bliver indstaget med masser af amerikansk olie, sker der ikke noget.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)