597

Klik på billedet for at forstørre.

I gamle dage engang for længe siden
hed cykelsporten Mand og Maskine.
Altså med andre ord M og M.
Men kravene til cykelsporten steg med tiden,
derfor blev to M til tre M.
Nu blev resultaterne mere end superfine,
for nu hed cykelsporten Mand, Medicin og Maskine!

Petunia er nu i ”ABC i ord og bilder” kommet til bogstavet S. I Den Danske Retskrivningsordbog er der 8460 opslagsord. Inspireret af Tour de France har jeg valgt to ord: SNYD & SVINDEL*
*Juks og bedrageri, på norsk ifølge Google Oversæt


God helg/weekend til jer alle.
PS Til de norske bloggere: Tillykke med Thor Hushovd!

36 kommentarer:

  1. Ja, desverre er det blitt altfor mye doping i sykkelsporten. Lurer på hvem de tar under Touren i år? Men i dag gleder vi nordmenn oss over Hushovd, som vant dagens etappe! Er det du selv som har tegnet? Det er så BRA! Ha ei fin helg!

    SvarSlet
  2. Ja, det er nok en del snyt og svindel i sykkelsporten. Hvis man tenker på Tour de France, så synes jeg det er nesten umenneskelig det de skal gjennom. Jeg forstår ikke at de tyr til uærlige metoder, men jeg kan se at de kan falle for fristelsen. Likevel virker dette som en gentlemansport der man venter på hverandre når man faller og konkurenter deler på mat og drikke - hvorfor velger noen da å bruke svindel når man ellers er så hyggelig med hverandre? Eller deler de svindelen også???

    SvarSlet
  3. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!

    Eller man kunne tenke seg en mesterskap i svindel - den som fusket mest vant, og så kunne vi andre gjøre noe bedre i mellomtiden.

    SvarSlet
  4. Hehe, så utrolig bra!! Du er genial :) Synd det skal være sånn, men sånn har det blitt :(

    SvarSlet
  5. Med sporten altså... hehe

    SvarSlet
  6. Randi, Hverdagsprat - Tak, Jo tegningen er min egen

    SvarSlet
  7. Ja, doping har desverre sneket seg inn i alle grener etterhvert. Veldig synd for idretten generelt, og spesielt for de som vokser opp til dette... Hvor skal det ende?? Men flott tolkning, som vanlig! :)

    Ha en strålende helg!

    SvarSlet
  8. Fantastisk beskrivende bilde av det som vi desverre forbind altfor mykje med sykkelsporten i dag!!
    Tour de France har jo blitt forenleg med dopingskandalar, og det er i alle fall kjedeleg når skandalane er eit faktum allereie FØR touren startar...Ein ristar på hovudet og sit eigentleg berre å lurer på kor mange som er reine...
    Men vi nordmenn gledar oss i alle fall over Hushovd sine prestasjonar:0)
    God helg

    SvarSlet
  9. Godt valg. Uden doping var der ingen der klarede de bakker i Frankrig ;)

    SvarSlet
  10. ha ha ja det passet faktisk veldig bra på Touren : )

    SvarSlet
  11. Godt valg i disse dager, men synd at det er blitt slik i sykkelsporten.
    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  12. Veldig bra :) Synd det er blitt så mye av dette.

    God helg!

    SvarSlet
  13. Ja, nå håper jeg snart at de gir seg med den ekle dopinga, men det er vel for naivt å tro. Jeg må likevel se på Tour de France, det er fasinerende.

    SvarSlet
  14. JA det er trist med alt tull og fanteri i sykkelsporten! Og det blir vel aldri slutt heller:(
    Men vi nordmenn er fornøyde med at Thor Husovd vant i går:)
    HA en stålende helg:)

    SvarSlet
  15. Jeg stemmer i: Fy søren, skam dere!

    Juks og bedrag er to ufyseligheter, dårlig gjort og ødeleggende for idretten.

    SvarSlet
  16. For et artig bilde! :D Og så flink du er til å formidle det du ønsker på en morsom måte!

    Tusen takk for kommentar inne hos meg, og god helg til deg også! :)

    SvarSlet
  17. Morsom tegning! Men jeg er ikke helt sikker på om jeg klarte tolke den riktig.. hehe.. treg i nøtta der..
    God helg! :)

    SvarSlet
  18. Hahaha, ja selvfølgelig - fantastisk fundet på til bostavet S!

    SvarSlet
  19. Träffande verkligen! Det är så sorgligt med detta svindleriet inom sporten.
    Ha en fin helg du också :)

    SvarSlet
  20. Opfindsom løsning endnu en gang :D

    Epo bruges nu også lovligt til folk der ikke producerer røde blodlegemer nok (sådan nogle som mig der har meget lav blodprocent f.x.) Håber snart de cykelryttere får lært, at det IKKE er smarte at dope sig - det er DUMT og FARLIGT! God week-end

    SvarSlet
  21. Festlig løsning på S oppgaven

    SvarSlet
  22. Jeg håper virkelig at årets Tour ikke blir ødelagt av snyt og svindel. Synes det er synd at doping skal ødelegge en så spennende sport. Jeg følger med og i dag har det vært første klatreetappe, og det er så fantastisk natur og utrolig prestasjon av syklistene å sykle opp de utrolig bratte bakkene. Jeg er glad jeg sitter hjemme foran tv'n og følger med enn å sykle oppover fjellene i Frankrike.

    SvarSlet
  23. He he ... du tar sykkelsporten på kornet som vi sier i Norge. Men dessverre er dop blitt misbrukt innenfor sporten. Det er bare å beklage.

    Morsom blogg du har. Du tenker mye, skjønner jeg!

    God helg og klem fra Marit

    SvarSlet
  24. Flott løst med tegning og tekst. takk for hilsen hos meg. God helg ønskes fra Margit.

    SvarSlet
  25. ja, snyderne skal sku ud af denne flotte sport på sykkel.
    huv - her var mange s-er.

    ps. vi følger med TDF - jeg har gjort siden 1967.
    Og jeg glemmer aldri Simpson der døde underveis til toppen av Mont Ventoux. Vi så han falle overens.
    Men, det viste seg i ettertid, han var en av snyderne. Så alt har sin pris. Men, dog, død, nej, nej

    SvarSlet
  26. Juks og bedrag er nok ikke fremmedord i sykkelsporten nei, desverre. Flott illustrasjon.
    Ha en flott helg :))

    SvarSlet
  27. Hej Rimkoger

    Cykelsport.
    Jeg vælger at kalde det cykling og motion.
    Og ikke MM – dit citat – mand og maskine.

    Jeg, og ikke mindst mange andre kvindfolk, er gode til cykelsport med en god distance, til hverdag og til større udfordringer over flere dage m.v.

    Tour de France er jo konkurrencesport. Det er spændende men ikke altid lige sportslig, af hensyn til dooping. Du benævner det også : MMM –mand, medicin og maskine.

    Engang hed det Par nr. 7. : Kaj Werner og Palle Lykke, i seksdagsløbet.
    Men det er jo mange dage siden……………………………………….

    SvarSlet
  28. Hehe, knallbra!!!!! Veldig synd det har blitt sånn i sykkelsporten - men sånn er det engang blitt.....
    God sommer!

    SvarSlet
  29. Gillar ditt bidrag och din teckningskonst!! Inlägget idag är ju också ett debattinlägg och eftersom det är S idag säger jag Synd och Skam om doping!

    SvarSlet
  30. esverre har det blitt slik i sportens verden, og det er bra de blir tatt.
    Kjempeflott innlegg og kreativt som alltid ;o)

    SvarSlet
  31. Hej och tack för att du tittade in hos mig. Jag bor i Göteborg och vi har en massa av dessa bussar och det får plats "många" människor. Hur många vet jag faktiskt inte. /christina

    SvarSlet
  32. Så sant, så sant!
    Håper de har fått ryddet opp det meste innen sykkelsporten nå. Den har jo vært heftig preget av dopingavsløringer de seneste årene.

    SvarSlet
  33. Synd å måtte jukse seg til "heder og ære", men det er alltid noen som prøver seg. Herlig illustrert! Takk for hyggelige ord på bloggen min:-)

    SvarSlet
  34. Du har så rett! For oss som står utenfor er både heder og ære forsvunnet helt. Sykkelsporten er en eneste stor konkurranse i "snyd & svindel"

    Takk for hyggelig kommentar hos meg;))

    SvarSlet
  35. Kære Allesammen.
    Tusind tak for de mange tankevækkende kommentarer. Jeg er overvældet!

    SvarSlet
  36. Sykkelsporten er ett godt fenomen her nede i sør. Mange blir inspirert av både Thor og Dag Otto.De to har vært noen flotte forbilder for mange ungdom
    (Jeg bor 1 mil fra Grimstad) Daglig sykler det mange konkurransesyklister "in spe" forbi der jeg bor. Håper at de har mange flotte tiltak for å få bukt med resten av de som sykler "ureint" slik at det blir en gjevn kamp videre.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)