600

Klik på billedet for at forstørre.
Jeg satte mig til computeren hen:
”Luk op for mandagstema min ven!”
Urban var det grimme ord,
som blev spyttet ud på mit bord.

Jeg brugte slet ingen urbane ord:
SLETTET AF CENSUREN.
Fy, fy skamme sig Mette, din dumme pige,
at give mig en grim, uløselig opgave uden lige!”

Nu overvejer jeg en handling slem,
nemlig at praktisere et fire-bogstavers ord
Her er tale om ordet, som starter med M,
og som ender på ORD!

Men, nej jeg er en fredelig natur,
så jeg nøjes med at blive skidesur,
og giver den rådne opgave et megafur.

Mandagstemas Mette har smidt det totalt umulige ord URBAN i arenaen. Som det fremgår af ovenstående er det en helt umulig opgave at løse!!!


Andre bloggere har forsøgt at løse opgaven.
Klik her for at se deres resultater.

Klik her for at besøge resten af min blog!

God uge til jer alle.

24 kommentarer:

  1. Men visst är det extra kul när man ställs inför svåra utmaningar - jag tillåter mig lie extra fantasifullhet då - det gör ju du också :)

    SvarSlet
  2. .... för inte vill man ge upp :)

    SvarSlet
  3. Haha, Rimkoger, jeg sidder også og river mig i håret over den nærmest uløselige opgave ;-)

    SvarSlet
  4. foto Chip - Tak, og du har ret. En løsning skal der til.

    SvarSlet
  5. Madame - Jeg håber, du har hår tilbage. Dit indlæg på bloggen din udløste et pænt grin.

    SvarSlet
  6. Herlig løsning. Godt at jeg ikke var den eneste som måtte slite med dagens oppgave.

    SvarSlet
  7. Sommertid - Tak for svaret, god ide. Nej men denne gang var jeg tom.... eller?

    SvarSlet
  8. Anne-Lill - Du har ret, det var en svær nød at knække!

    SvarSlet
  9. Har man fantasi nok, løser man det meste. Og du mangler vel ikke akkurat det?? Flott!

    SvarSlet
  10. Umulig? Nei, du løste den på din egne unike måte! :D

    SvarSlet
  11. Ja, der er jo en løsning på alt - selv om det sommetider bliver til en ikke-løsning :-)

    Du fik da luft, ikke? På den go'e måde...

    SvarSlet
  12. Ha ha ha! En genial løsning på det umulige tema :-)

    SvarSlet
  13. He he he, morsomt som alltid, og en av de bedre løsningene så langt ;)

    SvarSlet
  14. Uløselig eller ikke - du fikset det likevel;)
    Dere begynner nok å bli rimelig lei Bergen nå kan jeg tenke meg....
    Petunia

    SvarSlet
  15. Ah! Takk for melding, jeg ante ikke at jeg hadde linket feil. Det går litt fort i svingene! Ha en riktig god aften!Gleder meg til nye rimerier :-)

    SvarSlet
  16. Kære Rimkoger

    Jeg har ingen relationer til ordet Urban, men kan læse i Grundbog til historie, at Pave Urban i året 1095 opfordrede til korstog mod de tyrkiske muslimer, der fra Lilleasien truede Det byzantinske Rige.
    Men det er givetvis ikke det, som efterlyses i forbindelse med mandagstemaet Urban.

    Måske bliver det snart moderne, at navnegive drengebørn med navnet Urban, hvem ved hvad ?

    Men Rimkoger, bliv nu ikke alt for sur, du sendte rimet videre på tur.
    Ganske godt gået.

    SvarSlet
  17. ~~Randi, Hverdagsprat~~ Du har ret. Vi har et ordsprog, som siger: Nød lærer nøgen kvinde at spinde!

    SvarSlet
  18. Camilla - Ja, går den ikke på den ene måde, så går det på den anden.

    SvarSlet
  19. Ellen - Jo da, tak for din kommentar.

    SvarSlet
  20. Glæder mig til at følge dine verbale løsninger i fremtiden, så der både er ord og billeder på temaet.

    SvarSlet
  21. Siw Aina - Jeg rødmer.

    SvarSlet
  22. Petunia - Jo da, det gik.

    SvarSlet
  23. Kære Bente - Ja, Pave Urban husker jeg, og det ville da om noget være en urban løsning!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)