608


Musen og elefanten tog på ferie sammen
og alt var idel fryd og gammen.
På en strand under sydens sol
af palmetoppes stille susen
og bølgers ditto blide brusen
blev ham der musen mere end frivol.
Under elskovsakten
bestemte han muntert takten.
Men ak, en palme slap en kokosnød,
som elefanten ramte: ”Av! Det bliver min død!”
Sødt hun belærtes: ”Kære, stop din klagesang.
Det kan altså godt gøre ondt den første gang!”

Mette har denne gang sagt: Udfordringen hedder ferie. Det er et emne, som har gjort mig trist. Ja faktisk er jeg endt som en misundelig kæmpestor pessimist, for som pensionist får jeg jo aldrig ferie.

15 kommentarer:

  1. Ja gärna en vecka på en öde ö och bara njuta av tystnaden! Kokosnötterna aktar jag mig för!!! ;-)

    Marie

    SvarSlet
  2. He he så artig et rim. Men ferie kan du ha selv om du er pensionist. Sett av noen dager hver sommer som du kaller ferie...da kjenner du at du har det. Det gjorde jeg da jeg gikk sykemeldt : )

    SvarSlet
  3. Haha, sikke et heligt rim!
    Du kan måske også tænke, at du altid har ferie, kære Rimkoger?

    SvarSlet
  4. Fnis - Ferie er heldigvis en sindstilstand - så du skal bare koncentrere dig om emnet ;-)

    SvarSlet
  5. Du kan väl njuta av ledighet när vi andra har börjat jobba?

    Jag tror det hade varit nyttigt för mej att vara en tid på en öde ö ... Men tänk vad jobbigt för alla när jag kom hem igen. Då hade jag pratat dem sönder o samman! :-)

    SvarSlet
  6. Ja morsom den gamle vitsen der! ;D
    Flott i rim også!

    Nyt feriestemninge nå, den føler man inni seg ;)
    Og så nyter du pensjonisttilværelsen resten av året ;oD

    SvarSlet
  7. SV: Takk for kommentaren, det var gøy å høre :D
    Du har som vannlig rim og bilde jeg blir sittende å le av :D Ha en fortsatt fin mandag! ;)

    SvarSlet
  8. stackars elefanten hade glömt hjälmen :)

    SvarSlet
  9. Morsomt ;o)
    Skulle gjerne vært på en øde øy, men da heller sammen med noen flaser rom og jack sparrow enn elefanter og mus :o)

    SvarSlet
  10. Du får det til - uke etter uke:)
    Flott levert og tar du aldri ferie fra diktingen?

    SvarSlet
  11. Hohoho - du er morsom! Du er jo heldig du vel, som har ferie hele året?! Da har du jo god tid til å rime, også!

    SvarSlet
  12. Spennende blogg du har og takk for de fine tilbakemeldingene du gir. Alltid hyggelig å høre fra deg. God sommeruke ønsker jeg deg.

    SvarSlet
  13. He he, du er morsom!! Og for å snu det til det positive; du har jo alltid ferie, heldige du:-). Takk for hyggelig kommentar på min blogg og fortsatt god sommer!

    SvarSlet
  14. Så mye festlige bider og rimerier du har. Ha en fin sommer.

    SvarSlet
  15. Åh din stakkels- du kan da godt få arbejde inde ved mig? Så tror jeg at flygter hjem og tænker åh Jeg vil gerne have ferie!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)