616

”Jeg har en gåde!” sagde overlærer Madsen
og så udfordrende ud over klassen.
”Hun giver os frikadeller og stege af skinke,
hun er forresten ikke god til at hinke.
Hun er tyk, lyserød og stor.
Langt ude på landet hun bor!
Hvem er hun mine kære børn?”
”Det ved jeg.” skreg ivrigt den bette Jørn.
”Det er da min den allersødeste bedstemor!”
** **
I P4 her til morgen hørte jeg dette citat af Soya: "Vorherre har indrettet børn så viseligt, at de altid antager de synspunkter, der irriterer deres forældre mest muligt."
Jeg læser i øjeblikket John Harveys roman "Bag lyset". En af kvinderne, Diane, må have meget store læber, citat: "Hun puttede sit hoved kælent ind mod hans lænd og kyssede ham hastigt i nakken."
Har du oplevede sproglige upsere i din læsning?

2 kommentarer:

  1. Sproglige upsere er også en kæphest her i huset, Rimkoger, men desværre kan jeg ikke lige komme på én.

    Soya har jo helt ret, haha, han var en lun fyr :-)

    SvarSlet
  2. Madame - Enig og dejlig provokerende.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)