Souschef Frederikke Friks
havde på skiferien et kiks.
På løjpen mødte hun alle tiders fyr,
som ej var oplagt til amourøse eventyr.
Først for sent hun så ,
at det var en fyr med nåle på.
og fik blomsterbesøg af en fra personalet.
- "Hvordan klarer I jer uden mig?"
- "Du skal ikke bekymre dig.
Det er såmænd ikke så slemt,
faktisk klarer vi det nemt.
Vores søde frk. Hanne, den nye elev,
i går hun en ekstra time blev!"
Den var god :lol:
SvarSletSærlig med tanke på, at jeg også lige er kommet tilbage efter operation - firmaet overlevede på mystisk vis mit fravær ;-)
Per Teilmann - Velkommen på bloggen. Ingen er uundværlig, værre var det for Olsen, da han blev udskrevet fra hospitalet, var firmat flyttet, og chefen ville ikke røbe den nye adresse.
SvarSletUha! Jeg er ikke helt sikker på at jeg køber den med at ingen er uundværlig, men selvfølgelig bør der være dublering, sikkerhed, og træningsforløb, så kolleger hjælper hinanden ind i opgaverne.
SvarSletSpecielt i IT-driftsmiljø har man i dag vagtsystemer, som ligner det man havde i DSB i gamle dage: ekstra lokomotiv (hardware), som blev gjort klar og fyret op for alle eventualiteters skyld, og 4-5 store sneplove (problemknusere), som stod ved Hovedbanegaarden og så underlige ud, for der kunne jo komme sne engang igen.
Jeg har tit ønsket mig en forklaring på, hvorfor det pludselig blev for dyrt med dette beredskab. Er det blevet billigere at køre i tog?
Donald - Godt nok er det ikke blevet billigere med DSB, men man får meget mere for pengene - Du ved tid er penge!!
SvarSletHmmm ... en lidt forsinket kommentar: Hvis tid er penge, så går det jo sådan set begge veje: DSB gav i hine tider nogle dyre timer til passagererne ;-) og de kunne så bruges til behagelig iagttagelse af livet, læsning eller meditation.
SvarSletJa det skal jo nok være en trøst. Du får mig til at fnise glad ved næsten hver eneste indlæg.
SvarSletMarina - Tak for roserne.
SvarSlet