980

15-06-2010 
Et æble om dagen!

I tidernes morgen udi Paradisets Have
Vorherre gav ormene denne livsopgave:
De skulle gnave, gnave og gnave.
En ormegruppe skulle æblet som deres domæne have!

Når jeg så snupper et æble som mellemmåltid
og spiser det bid for bid
for pludselig en halv orm at finde
så ved jeg, den anden sig i min mave må befinde.!

Over Skaberens visdom tvivlende jeg må fundere
og slutter med sørgmodigt at konkludere:
”Hvor ondt, at den stakkels orm mistede livet,
havde Gud dog bare den en anden livsopgave givet!”


Tisdagstema siger matdags/måltid



God tirsdag.

4 kommentarer:

  1. Gad vide hvor ofte vegetarer tænker på dette ??
    Ha' en dejlig dag :-))

    SvarSlet
  2. Härlig bild du fått till och ditt skriveri.. glädjer mig var gång:)

    SvarSlet
  3. Annettes space - Mon ormen så er forbuden frugt.

    Tak til alle tre for jeres kommentarer!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)