1122

30-09-2010

Missekatten og vovsehunden spillede skak,
men missen blev sur, gik og med døren smak:
"Jeg gider sgu ikke længere det her pjat,
når hele tiden du sætter mig mat!"




Min anjoe inspirerede mig med mange katte/hunde-vitser.
Klik her for at se min inspirationskilde.

Jeg læste engang, at man havde lært en flok chimpanser at spille kort om nødder. En af dem, Sofus, var meget dygtig og vandt altid.
Det endte hurtigt med, at de andre ikke gad. SURT, men Sofus var snedig. Han begyndte at tabe hver fjerde gang, og nu gad de andre godt spille med ham.

4 kommentarer:

  1. Det er da også synd for katten....synes jeg....god dag til dig Rimkoger...

    SvarSlet
  2. Nu bliver katteelskerne nok sure!

    Smuk buket! Hvis det er den største, du nogensinde har fået, må du nok hellere få den konserveret ;-)

    SvarSlet
  3. Min mormor var efter sigende en virtuos backgammon spiller. Når hun spillede med børnebørnene, tabte hun altid. Når hun spillede med andre, vandt hun altid - sådan går historien i det mindste.

    Jeg kan desværre ikke gå op i spil og anstrengte mig ikke for at vinde over min mormor eller for at lære det, og jeg har spekuleret på om familiens opfattelse af mig som en der ikke var så klog, stammer fra dengang.

    En bog, min søn lånte, handlede om at basketspillere i US hele tiden bliver udsat for tilbud om gevinst hvis kampen ender sådan og sådan, og jeg-personen fortalte, at en spiller altid kan gøre dette sådan at publikum og medspillere ikke opdager noget, men en dommer eller en professinel på sidelinien kan se det med det samme.

    Jeg tror at den chimpanse har fat i noget. Hvem gider spille, hvis man taber hele tiden?

    Og hvem var det der sagde, at Danske Spil er skat på de personer, som ikke fik lært matematik og sandsynlighedsberegning i gymnasiet?

    SvarSlet
  4. Donald - Spændende tanker- Med hensyn til Lotto, Jeg var/er rimelig god til matematik, men har to faste rækker uge efter uge. Det er nu fordi, jeg kan huske kombinationen. Og tænk, hvis jeg så, at mine tal var kommet ud, og jeg så ikke havde investeret!!!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)