1344

26-4-2011

Fukushima A-kraftværk, Japan

I dag er det præcis 25 år siden, at A-kraftværket I Tjernobyl gik amok og udviklede sig til en forfærdelig katastrofe, som har gjort store områder ubeboelige i mange år langt ud i fremtiden.

Tjernobyl  -- Three Mile Island -- Fukushima -- ?????

Det nye A-kraftværk i et fremmed land
fik besøg af statens store stærke mand.
I kontrolrummet spurgte han en operatør: "Svar mig,
hvis hver en lampe lyste rødt, hvilke skridt vil du foretage dig?"
Og operatøren gav ham dette svar:
"I den situation er proceduren lysende klar:
Jeg vil foretage mig helvedes hurtige skridt, rigtig mange
og selvfølgelig pokkers, pokkers lange!"

Er du for eller imod A-kraft?


4 kommentarer:

  1. Uanset hvor lange, mange og hvor hurtige skridt, vil han ikke kunne undslippe.

    Jeg er imod atomkraft. Jeg synes, omkostningerne, når det går galt, er for store. Lad os få nogle flere vindmøller i stedet :)

    SvarSlet
  2. Jeg er imod og jeg kan ikke se nogen grund til at bruge a-kraft, når der er gode sunde alternativer som sol- vand- og vindenergi.

    SvarSlet
  3. Tak for jeres kommentarer, jeg siger også nejtak.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)