1393

16-06-2011



”Nu er det slut med at føjte ude hele natten.
For fremtiden er du hjemme senest klokken atten,
For du er nemlig ikke nær så stor,
som du går rundt og tror!”
skældte sardinfar og sardinmor
på deres lille sardindatter Åse.
”Og husk: Uartige sardinbørn kommer tit i en sardindåse!”
I det samme sejlede en ubåd forbi.,
”Lille Åse i den dåse er der uartige menneskebørn indeni.”


Min mors trussel var: ”Du kan komme på Flakkebjerg og trække slibesten.” (et berygtet opdragelseshjem) og så var der selvfølgelig ham der den modbydelige store Bastian.
Bortset fra det. En Åse fra en sardindåse rørt ud i en pose kartoffelmos giver en fantastisk smag.

5 kommentarer:

  1. Kannibalens livret: ubådsmatros rørt ud i kartoffelmos

    SvarSlet
  2. Sjov pædagogik at true :)

    SvarSlet
  3. Rasmine - Jeg har føjet den til listen over madforslag!

    By MARIANNE - Jeg truede de mindre elever med at slå deres hoveder ned i maven og skære et hul, så de kunne sidde og kigge ud!!
    Sjovt nok blev de ikke bange, men kom senere og sagde grinende: "Du skal slå mit hoved ned i maven. Har du husket kniven!"

    SvarSlet
  4. hihi, min far truede mig med at sende mig på et drengehjem..;-D

    SvarSlet
  5. Rejen - Hvor slemt. Jeg ville også heller have været på et pighjem ;-D

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)