1429



06-08-2011

UHA og UHA og UHA og endnu en gang UHA. Jeg cyklede en tur med hjelm og cykelbriller, og ak og ve mine uundværlige briller hoppede op af min lomme og blev kørt over af en bil...
Nye glasøjne skulle der til. anjoe sagde: ”Jeg tager med til synoptik. Dine briller skulle jo gerne klæde dig! Du skal jo ikke bare se godt, men også se godt ud.”
KÆMPESUK, den beslutning blev dyr for stakkels lille mig. I butikken var der alt for mange fristelser. Pludselig erklærede hun: ”Jeg vil også have nye briller! Og der er udsalg, så det bliver jo næsten gratis!!!” ;-D

”Jeg hører, du blev droppet af min fætter Åge
fordi briller du fik min kæreste Hanne!”
”Nej, det var mig som droppede din fætter Åge,
fordi briller jeg fik, min sødeste Anne!”

I første klasse sad den lille Diderik,
en rigtig luddoven skiderik.
Fortvivlet spurgte lærerinden Grethe Greller:
”Jamen, vil du da slet ikke lære at læse?”
Han rystede på sit hoved og rynkede på sin næse,
”Gider ikke, synoptik sælger sgu´ da læsebriller!”



5 kommentarer:

  1. haha, ja det kan være en dyr fornøjelse at gå til optikeren, kvik lille Diderik..;-D

    SvarSlet
  2. Nu får vi snart et dobbeltportræt af Rimkogeren og anjoe med nye briller, ikke?

    SvarSlet
  3. Rejen . Uha, jeg genkender typen.

    Rasmine - Det chok vil vi ikke udsætte jer for!

    SvarSlet
  4. Ha. Nu har du fået "næsten gratis" indblik i vi kvinders sprogbrug og betydning. :D
    Kirsten

    SvarSlet
  5. Kirsten - Og viden er styrke i kønskampen :-D

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)