1540

26-11-2011


I går var det store julefrokostdag med sild og snaps øl og ostehaps + hvad hjerterne ellers kunne begære. 
Hæmninger er som bekendt en kemisk forbindelse, som er totalt opløselig i alkohol. Dette betyder, at det hurtigt kan blive til sandhedens time (behagelig som ubehagelig), og tiden for kortvarige og længervarige amourøse forbindelser.
Det er også tiden, hvor politiet ligger på lur med alkoholmetre for at snuppe bilister, som mener, at de sagtens kan liste dytten hjem med en lille kæp i øret. 
Ingen medlidenhed med dem, hvor fælden klapper.
Her er en beretning om et tilfælde, hvor kørekortet ikke var i fare:


Stemningen under firmajulefrokosten
blev hurtigt både løssluppen og kåd,
og det allerede inden man kom til osten.
Snart skrålede alle:
"Vi er jo alle i samme båd!"
og så fik festen endnu en skalle.

Mandag morgen oh så trist og grå,
øjnene var slørede og mikroskopiske små.
De modbydelige tømmermænd bankede stadig på.

Direktøren kaldte på yngstemanden:
"Sig mig var De da gået helt fra forstanden,
da De lørdag morgen kørte en trillebør igennem vor by.
Sig mig, tænkte De overhovedet ikke på firmaets agtværdige ry?"
"Selvfølgelig hr. Direktør, at få en taxa var helt umuligt,
men med en trillebør var det så absolut muligt.
Turen gennem byen var såmænd ikke så slem,
og jeg fik da heldigvis hr. Direktøren fragtet helskindet hjem!"


PS Som en af de få  har jeg været i den mærkelige situation, at jeg skulle overbevise politiet om, at jeg havde drukket!!! Det fortæller jeg måske om en anden gang.

7 kommentarer:

  1. Den direktør burde da være stolt af sin medarbejders kreativitet og opfindsomhed. En trillebør gennem byen er ikke at foragte! :)

    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  2. haha...han burde forfremmes, den unge mand

    SvarSlet
  3. Haha! Sikke en klog ung mand og fordomsfuld Hr. Direktør.
    På min mands arbejde har de en årlig julefrokost, hvor de alle overnatter derude. Om morgenen har de en fast tradition. I stedet for at sige godmorgen siger de undskyld.

    Klem og god lørdag.

    SvarSlet
  4. haha god historie og gid alle julebranderter ville lade bilen stå, men det er vist et umuligt ønske at få opfyldt...desværre...God weekend til dig, Anjoe og Frederik..

    SvarSlet
  5. Megan & Lavendel - Den unge mand fik en overordnet stilling, efter at han havde nævnt muligheden for, at visse billeder kunne lægges op på You-Tube....

    Mette - Jeg griner.

    Rejen - Hel enig - Desværre ønsketænkning :-C

    SvarSlet
  6. Gjenkjennelig, absolutt gjenkjennelig!
    Bortsett fra osten..

    SvarSlet
  7. Marianne - Så kom vi ikke op at slås om osten...

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)