1685

07-05-2012
Mandagstema: Favorittema

JUBILÆUM:
Mit bidrag til Mandagstema nr. 150


Jeg lider af en "forfærdelig" mangelsygdom, den såkaldte theobromitis. Min krop kan nemlig ikke danne theobromin, så derfor må jeg have det tilført udefra. Når jeg er i theobrominmangel, får jeg de forfærdeligste abstinenser, og jeg er næsten parat til at begå mord for at få fat i stoffet. 
Desværre må jeg selv betale for min livsnødvendige medicin, for min læge nægter at udskrive recept på theobrominholdige præparater, nemlig de såkaldte chokolader.

Og lidt mere om chokolade:

 Theodor hed manden,
som gik tur på stranden.
Pludselig hørte han noget sukke,
det kom fra en sælsom gammel krukke:
"Gode mand, hvis du vil lukke mig ud,
jeg sværger ved den højeste gud,
at om tre ting må du bede mig,
og hver og en vil jeg give dig."

Han fjernede krukkens prop,
og en mægtig ånd dukkede op.
"Her er mit første ønske til dig:
Alle kvinder for mig skal være glade!"
Vupti væk var manden,
som stod på stranden.
I stedet lå en stor æske fyldt chokolade!"


Min søde anjoe kender selvfølgelig til min chokonarkomani. Derfor forærede hun mig i julegave denne lille bog, som handler om min last og mine lidelsesfæller.




16 kommentarer:

  1. Hihi,- Fantastisk humoristisk, og flott illustrert ved ditt foto. Visste ikke at det var flere ennmeg som led av denne sykdommen....Pass bare på at du ikke går tom for dette livsnødvendige stoffet,- det gjør ikke jeg, nemlig!
    Ha en fin mandag:)

    SvarSlet
  2. Sikke dog en last at have, her i huset bliver det gemt godt, men der er altid en der finder det;-) og det er ikke mig :-)
    Ha en god dag :-)

    SvarSlet
  3. Sjokolade er "Må-ha"
    dersom en skal
    ha det bra.

    http://www.starbear.no/mormor/2012/05/07/mandagstema-39/

    SvarSlet
  4. Nam, nam!:P Dette så fristende og godt ut! Kjempekreativt bilde! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    SvarSlet
  5. Det er for meget med al den lækker chokolade! Det er godt at du befinder dig langt væk fra mine lange fingre, så kan du have æsken med fristelser for dig selv!
    Knus

    SvarSlet
  6. Nåeh så det er det jeg fejler..;-D skøn lille kagebog..;-D

    SvarSlet
  7. Fint å se på ,men klarer ikke å spise mye av den!
    Ingun

    SvarSlet
  8. Så morsom du er også flink til og skrive,du frister meg meget med denne sjokolade.visst du er avhengi av den sjokolade burde du gå på helsekost og kjøpe deg ingredienser og lage deg naturlig og god sjokolade,som du kan spise med god samvittighet,det har eg gjort,Lykke til.;=)) Ønsker deg en sjokolade fri uke,spis bananer i stedet,KLEMZ;=)

    SvarSlet
  9. Fristelser i kø, absolutt stor-favoritt:))

    SvarSlet
  10. Oj, så mycket gott! Favorit för mig med!

    SvarSlet
  11. Tjosan! Jag har bytt bloggadress då det tydligen finns en lekskola med samma namn "skogsduvan! den nya är

    Http://yngareviken.blogspot.se

    SvarSlet
  12. Åh, dette var slemt av deg. Jeg er jo på slankeren må vite ;)

    SvarSlet
  13. Den sjukdomen känner jag väl igen. Jag lider också av den. Vilken fin bok du fått. Tur att din fru hjälper dig att hålla abstinensen borta. Det hade varit förfärligt om du tvingats välja mellan din fru och chokladen! ;-)

    SvarSlet
  14. Visste ikke at denne sykdommen hadde så flott et navn... ;-D

    SvarSlet
  15. Jeg lider af Marabou syndromet...det kender du sikkert godt ;-) God dag til jer...

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)