1687

10-05-2012

PIV, jeg skal opereres!
Med en vis nervøsitet sidder jeg bævende og skriver. Om ca. tre timer sover jeg tungt på operationsbordet i Nykøbing F, mens en forhåbentlig dygtig doktormand m/k gør kål på en generende brok.
Jeg har prøvet det før. Operationen var ikke noget at snakke om; men mange dage bagefter. Av, av og en gang til. Det gjorde ondt at rejse, sætte og lægge sig, at gå en tur føltes nærmest som Via Dolorosa (Smertens vej = Jesus tur til Golgata). Ok det var overdrevet, men yderst ubehageligt var det godt nok
Grunden til min nervøsitet skyldes først og fremmest en barsk oplevelse. Privathospital X skulle have klaret den forestående operation. Jeg var gjort klar til operationen, lå på bordet og ventede på sprøjten, men så flygtede jeg over hals og hoved og over stok og sten!!!
Her følger forklaringen:


Jeg lå på operationens bord,
erkendte denne seance ender vist med mord.
Og en-to-tre vupti var jeg borte
kun iført slanger og skjorte.
Grunden til at af jeg stak
var at jeg havde lyttet til sygeplejerskens snak:
"Slap af. Sådan en brokoperation du sagtens klare kan.
Stol trygt på mig, du lille doktormand."

5 kommentarer:

  1. Din stakkel, god bedring, håber du snarligt bliver hurtig til bens igen...:-)

    SvarSlet
  2. Pøj pøj, Rimkoger og god bedring :-).....

    SvarSlet
  3. Ja det er ikke rart, måske du har det bedre end forventet? Det håber jeg for dig, god bedring:-)

    SvarSlet
  4. God bedring, håber du hurtigt er let til bens igen

    SvarSlet
  5. Uanset hvor lille en operation er, og hvor dygtig lægen er, har man altid brug for held og lykke i sådan en situation. så det ønsker jeg dig hermed i størst muligt omfang og glæder mig til næste livstegn fra dig.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)