1832

06-03-2013

Jeg vil først kysse min kæreste, som Vorherre har udvalgt til mig, efter at vi er blevet gift!” Citat fra DR3 udsendelsen "Mit liv som jomfru" 4/3.
Det inspirerede:

Kyske Elvira i aftenskolen sad på sin søde hale.
Tysk ville hun så forfærdelig gerne lære at tale.
Men ak læreren var slet ikke god,
efter en måned slet ingen tyske ord hun forstod!
Men så drog hun til Tyskland, det tyske land,
hvor hun mødte en tysktalende mand.
Nu taler Elvira flydende tysk
og er ej mere den mindste smule kysk.

DR3 Dok: Mit liv som jomfru - Virgin Tales

Udsendelsen var dybt rystende og samtidig flere steder ufrivillig komisk. Den viser kristendommen, når den nærmer sig det fanatiske. Jeg kan varmt anbefale dig at se den, varighed ca. 1 time. 
Har du ikke så meget tid til rådighed, så åben for udsendelsen og hop lidt  rundt.
 Linket finder du nederst på siden.

Schweizisk dokumentarfilm fra 2012:
Den evangeliske kirke er det hurtigst voksende kristne trossamfund i verden. I USA er der opstået en bevægelse, der handler om kvinders jomfruelighed. Kyskhed og renhed er nøgleord, og kvinden skal 'spare' sig til sin ægtemand. Den schweiziske instruktør Mirjam von Arx har gennem mere end et år fulgt familien Wilson, far og mor, to sønner og fem døtre, der alle efterlever budet om renhed. Skulle en af pigerne få en beundrer, er den første date med far Randy, der afgør, om frieren kan godkendes. Familien Wilson er også grundlægger af de såkaldte renhedsballer, hvor festklædte piger helt ned til fire år ved deres fars arm sværger kyskhed indtil ægteskabet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)