334

En morgenstund sagde hun en anelse surt
til sin alt for sent ud af døren ægtemand, som hed Kurt:
”Brutale Bøllebob altid farvelkysser sin kone,
kærtegner vildt og hvisker ord i en kærlig tone.
Hvorfor gør du aldrig det, dit store dumme pjok?”
”Elskede, jeg gjorde det hellere end gerne,
men jeg vil ikke have rystet min hjerne,
fordi Brutale Bøllebob så ville gå totalt amok!”

Tænk hvis Eva i tidernes morgen havde evnet at lære sine døtre at formulere sig klart og tydeligt, så var mange problemer på hjemmefronten undgået, for indrøm det bare, Kurt svarede jo bare på spørgsmålet!

11 kommentarer:

  1. Den holder ikke, Rimkoger! Det er jo en mand - dig! - der har udtænkt/skrevet det!

    Hvis man undersøger sagen nærmere, mon så ikke det tværtimod er Adam, der har forsømt sin opgave med at lære sine sønner at udtrykke sig klart og tydeligt. Tænk bare på politikersprog (de fleste politikere er jo stadig mænd)!

    SvarSlet
  2. Rasmine - Kig ind i morgen, her bringer jeg sandheden!!

    SvarSlet
  3. Tænk - sandheden! Den er jeg jo nødt til at læse.

    SvarSlet
  4. Du glemmer helt, manden er fra Mars og kvinden fra Venus og derfor taler de forskellige sprog!

    SvarSlet
  5. Rasmine - sæføli

    billedmager - ØØØØØØØØØØHHHH - jeg tror ikke jeg forstår, hvad du siger :-D

    SvarSlet
  6. Der findes en bog af en mand der hedder John Gray. Han har begået en bog om hvorfor de to køn ikke forstår hinanden

    SvarSlet
  7. Den bog gider jeg ikke læse. Jeg har kendt til dens eksistens i mange år, men hvorfor dyrke undskyldninger for at fremture? (Her tænker jeg på begge køn.)

    SvarSlet
  8. Den er faktisk ikke helt så dum som så. Jeg ved i hvert fald og snak som kvinde gør en klogere på livet. Jeg har også hørt min bedre halvdel genkende mister fix et. Jeg mener det handler om forståelse af hvordan det hænger sammen frem for undskylding, Rasmine.

    SvarSlet
  9. Det kan du på en måde have ret i, Billedmager, men jeg forstår ikke, at det skulle være nødvendigt at læse en bog for at forstå det, som formodentlig har været indlysende for de fleste i århundreder (hvis det kan gøre det). Og det er ikke særligt befordrende med den indstilling, som jeg har mødt hos masser af folk, der har læst den - nemlig: "Her har vi sort på hvidt, at sådan forholder det sig. Jamen så er jeg/han/hun i min/sin gode ret til at opføre mig/sig fjollet/ulhensigtsmæssigt." - Altså en blank accept, som jeg finder meget lidt konstruktiv. Og er man konstruktiv, behøver man ikke sådan en bog. Det kommer helt af sig selv både at være overbærende, acceptere det gode og arbejde hen imod noget bedre.

    SvarSlet
  10. Rasmine og billedmager - Spændende at følge jeres debat :-)

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)