419

Hos anjoe-legehuset fandt jeg denne herlige inspirerende tegning:

”Herligt, endelig at være i et rum, hvor man godt må ryge!”
sådan tænkte ham den gode gamle Hr. Tyge.
I levende live havde han været cirkusklovn.
Nu hyggede han sig i krematoriets rødglødende ovn!

I tidens løb har man om dyr, der på en eller anden måde har generet menneskets fremfærd, erklæret: ”Duer ikke, væk!” Og så har man startet en veritabel udryddelseskrig…. Efter en årrække fortryder man og erklærer: Udryddelsestruet. Nu starter så en mere eller mindre helhjertet kamp for at genetablere arten, desværre tit for sent…
I dag er en ny dyregruppe lagt for had: Cigarettus Tobakkis. De bliver brutalt jaget til alle årets tider og alle steder. Lad os håbe, at myndighederne kommer til fornuft, før den sidste ryger er død!

10 kommentarer:

  1. Jeg vil håbe, at de ikke giver op, før den sidste ryger er omvendt og afvænnet! Rygere KAN jo OGSÅ være endog meget sympatiske mennesker.

    SvarSlet
  2. Er du ryger, Rimkoger? Hvis du ikke er, vil jeg bare sige, at rygerne gerne må uddø for min skyld ;o)
    Eventuelt bare holde op med at ryge ...

    SvarSlet
  3. Et forsinket tillykke med dagen igår, Rimkoger:-D

    SvarSlet
  4. Ps. Kom I på pølsebar? ;-)

    SvarSlet
  5. Rasmine - På Universitet var vi ca. 25% rygere. En gruppe ikke rygere krævede rygerkupe. Helt i orden. Vi rykkede ind og klemte os sammen. Sjovt nok for efter en uges tid var rygerkupeen proppet, mens den røgfri zone nærmest var affolket.

    SvarSlet
  6. Madame - Brødbetynget, ryger, senere ikke ryger, senere igen moderat ryger, forhåbentlig snart eks...

    SvarSlet
  7. Mahalo - Ingen pølse dette år, for vi havde beslutter os til at dinere på den mondæne, ekslusive, Restaurant Nørre De Balle under den berømte chef de cuisine R.I.M.Kogers kyndige ledelse!

    SvarSlet
  8. Jeg har hørt lignende historier før, men det viser jo bare, at visse ikke-rygere er alt for tolerante - sætter gerne liv og helbred på spil for at være i selskab med charmerende rygere :-) Jeg hører ikke til dem.

    Jeg kan simpelthen ikke holde en rygerkupé ud, hvad enten den befinder sig i et tog eller i en kontorbygning i form af et konferenceværelse. Rent bortset fra stank og åndenød, finder jeg det direkte makabert.

    At nogen overhovedet begynder at ryge, har altid været mig en gåde. OK - socialt pres; men engang i tidernes morgen - nej, faktisk for ikke særlig længe siden var der en eller anden idiot, der begyndte. Vedkommende burde omgående være blevet uskadeliggjort!

    SvarSlet
  9. A propos svaret til Mahalo: Skal man forstå det sådan, at Rimkogeren egenhændigt koger andet end rim?

    SvarSlet
  10. Rasmine - Jo faktisk er jeg tit kok og i en periode underviste jeg i frikadellesløjd.
    ØØØØH er det mig, du har i tankerne???

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)