437

Glad og velfornøjet gik fjortenårige Søren,
nyklippet og dermed 100 kilo lettere, ud ad døren.
Frisøren fik overstrømmende mange takken,
for nu havde knægten ej længere sin mor på nakken!
** **



Hvor har mange mødre dog i tidens løb bestemt, hvordan deres poders frisurer skulle se ud. Min mor krævede, at jeg pænt op i årene, skulle plysses, for det havde hendes far været, og det klædte ham så godt. BVAAADR.
Stakkels anjoes hår skulle være kort og pandehåret ultrakort..

Hvordan er dine erfaringer på dette hårrible felt???

Den unge Rimkoger hos frisøren!


12 kommentarer:

  1. Jeg måtte i mange år kæmpe for at få pandehår (langt!) - det var ikke for pæne piger, hvor mine forældre så havde fået det fra! Måske havde det noget at gøre med, at begge sæt bedsteforældre var fra landet ...

    Er du nu sikker på, at det ikke klædte dig at være plysset? Bevis i form af foto udbedes! Det kunne jo tænkes, at du ikke kunne lide det, bare fordi du SKULLE plysses.

    SvarSlet
  2. Mit haar har haft alle laengder, former og farver over aarene og jeg har vidst haft det ret let paa den front. Det eneste krav var at jeg skulle klippes, for jeg skulle se "ordentlig" ud og ikke ligne en lassaron. :)

    SvarSlet
  3. Rasmine - Men du sejrede til sidst. På et tidspunkt skal jeg nok stå på hovedet i gemmerne og lede efter et ungdomsbillede!

    SvarSlet
  4. Tina . Jeg er misundelig!

    SvarSlet
  5. Gys, det er ubehagelige minder, der dukker op, Rimkoger. Jeg skulle nemlig også være korthåret, og først som 17-årig fik jeg lov til at lade håret gro. Men siden har det været langt ;O)

    SvarSlet
  6. Madame - Selv Gys, hvordan med din mor, var hun også underlagt hårtyrani?

    SvarSlet
  7. Ha,ha...godt rim!:-D

    Jeg fik selv lov til at bestemme - så det har næsten altid været en slags page...

    Idag er det (blevet) langt og gråt.

    Mit forbillede er min elskede bedstemor (det er rigtigt!), hun havde en tyk hvid fletning, der nåede hende til halebenet.
    - Om dagen havde hun den kunstfærdigt op ovenpå hovedet, når hun passede sin enorme køkkenhave, frugttræer og hønsegård....Åhhh..de dejlige minder...:-D

    SvarSlet
  8. Mahalo - Heldige kartoffel. Vær glad for det grå, for zobelpelsen bliver først rigtiig kodtbsr. nåt den får et gråt skær!

    SvarSlet
  9. Da jeg var omkring 12 år, sendte min stedfar mig hen til frisøren for at få klippet spidserne af mit rimeligt lange hår, og i mellemtiden ringede han til frisøren og sagde, at jeg skulle klippes drengeklippet!! Og det blev jeg. Og jeg græd hver dag i flere uger. Var dét måske ikke tarveligt!?

    SvarSlet
  10. Fru Lipka - Jeg er dybt rystet. Han skulle have haft et skud fra haglgeværet i r....! Dog skulle haglen skiftes ud med groft salt og chilipeber!

    SvarSlet
  11. Dét skulle han nemlig, Rimkoger! Han var ikke det festligste indslag i mit liv dengang, og uden at ville være dramaqueen, så havde jeg faktisk lyst til at synge og danse, da jeg sent i mit voksenliv hørte, at han var død.

    SvarSlet
  12. Fru Lipka - Jeg forstår dig fuldt ud.

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)