963


29-05-2010

Den stakkels sveddryppende krikke,
som for øvrigt bar navnet Rikke,
trak en tungtlastet vogn
gennem sogn efter sogn.

Kusken døsede med piben i sin mund,
ved hans fod fik hans hund Fru Ribe et blund.
Pludselig sagde historiens hest:
"Det her er sgu' ingen fest,
det er fa'me' så varmt i dag,
at det ender med et hedeslag!"

Ud af sin mund kusken tabte sin pibe
og ned i hovedet på den stakkels Fru Ribe:
"At hesten kan tale, anede jeg sgu' ikke!
Hertil måtte hunden nikke:
"Det vidste jeg sgu heller ikke!"


Efter den anstrengende tur går Rikke nu og hygger sig på en dejlig grøn eng.

På den norske blog "Renates SKRIK" fandt jeg ovenstående dejlige hestebillede.
Bloggens ejer, Fruen, har lige haft sin debut
som kunstmaler på en kunstudstilling et sted i Norge.
Du har chancen for at vinde dette maleri.



3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ ååå..... holdt på og ramle av stolen her :):):) Er det mulig.... er så STOLT <3 Måtte lese gjennom to ganger før jeg klarte og svare :):) Er kjempe smigret...
    TUSEN TUSEN takk :):)
    Ha en flott helg videre,Klem fra Fruen med pulsen i taket hi hi...

    SvarSlet
  2. Fruen - Det er mig som takker 1000 gange.

    SvarSlet
  3. Titt inn hos meg :) - måtte jo dele denne historien :)

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)