1265

31-01-2011


I dag træffer landets vise fædre beslutning om vi skal over eller under til Tyskland. I den sammenhæng har jeg gjort mig disse overvejelser:



Trygt drog jeg med færge til det tyske land,
for sank færgen, vidste jeg: Jeg svømmer bedre end en and.
Men snart lægger færgerne for sidste gang i havn
og en bro eller tunnel skal fremover gøre gavn.
Skal jeg vælge mellem førnævnte onder to,
siger jeg: ”Må jeg så få den forbandede bro”
For bliver der for broen eller tunnellens eksistens brutalt sagt stop,
kan jeg altid komme ned fra broens top,
mens fra tunnelens dyb det er hulens svært at komme op.

5 kommentarer:

  1. Jeg har tænkt nøjagtigt det samme! Måske skulle man overveje at anskaffe sig en motorbåd ...

    SvarSlet
  2. Jeg elsker færger! Bare jeg slipper for kaffen ombord.

    SvarSlet
  3. Jeg kan altså godt lide færger. Behøver vi virkelig alle de broer? Der er masser af usynlige broer og der er noget dejligt ved at sejle. Til havs og tage den tid, det nu tager.

    God dag! :)

    SvarSlet
  4. Rasmine - God ide, overvej at oprette din egen færgerute for folk med tunnelfobi...

    Lavendel - Enig, jeg tror at kaffebryggerne er dybt religiøse:Bønnerne ryger op til Vorherre ;-D

    Megan - Enig, i hvert fald for det meste. Det er rart, at sjælen når med på rejsen.

    SvarSlet
  5. Jeg er fuldstændigt enig med dig i dine betragtninger hvis ondet sker og de faktisk enes om en fast forbindelse mellem Danmark og Tyskland. Personligt vil jeg foretrække at blive ved med at sejle .-))

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)