446

Igen og igen den lille skildpaddeunge Knud
fra træets top fortvivlet sprang ud
for ned mod jorden hastigt at dale.
”Faktisk burde man til nogen klage,”
sagde fru Krage til sin mage,
”for det er en stor skandale og ditto skam,
at hr. og fru Svale
ikke fortæller Knud, at de har adopteret ham!”

Hvis du vil læse mere om skildpadder, kan jeg anbefale at kigge ind til anjoe.
** **

Fredag den 13. er en uheldsvanger dag, hvor man burde blive hjemme under dynen, hvis ikke man risikerede, at den gik amok og opførte sig som en kvælerslange! Til din orientering: Næste gang hvor ulykker, katastrofer og andet ondt truer dit ve og vel er fredag den 13. november.

Tilbage i skoletiden fortalte engelsklæreren om de overtroiske englændere. For dem var hver fredag en farefuld dag. Derfor holdt mange så lav profil som mulig på denne dag.

En fredag besluttede regeringen, at dette uvæsen skulle til livs. Krigsministeriet skulle hjælpe, altså vedtog det en fredag, at en orlogsmand (fregat) skulle bygges. Den blev køllagt en fredag, søsat en fredag og selvfølgelig navngivet FREDAG. Så stod den stolte skib ud på jomfrurejse en fredag og sank den efterfølgende fredag….
Senere har jeg mødt historien flere gange, og jeg må desværre indrømme, at jeg i blind tiltro til, hvad hr. læreren og andre fortalte, har bragt beretningen videre.

MEN SUK, historien er en konspirationsteori og det rene opspind. Det engelske forsvarsministerium får jævnligt henvendelser. Det har beredvilligt åbnet datidens arkiver for de nysgerrige. Resultatet er hver gang den samme. FREDAG eksisterer ikke og har aldrig eksisteret. MEN SUK, historien lever stadig videre………….

5 kommentarer:

  1. Det er var da godt, at Knud havde sit skjold, som åbenbart kunne holde til en del!

    Kan man mon slutte, at adoptivbørn kan være nødt til at være tykhudede, hvis de skal komme helskindede igennem deres barndom, hvad enten de kender sandheden eller ej? Jeg kender, så vidt jeg ved, ingen adoptivbørn, og måske løber min fantasi løbsk, men jeg kan godt forestille mig, at et adoptivbarns reaktioner i værste fald kan afvige så meget fra, hvad adoptivforældrene ubevidst forventer, at det kan gå gruelig galt. Eller ved man, at børn kun arver fysikken fra deres biologiske forældre?

    SvarSlet
  2. Herligt skildpadde-rim, jeg har selv adopteret en halvgammel landskildpadde, som hedder Tobias. Han ses i dette blog-indlæg:
    http://gt-sanne.blogspot.com/2009/02/en-lille-leg.html
    Rigtig go' weekend. :)

    SvarSlet
  3. Ramine - Jeps, godt for Knud. Det er et spørgsmål om "Det gør ikke noget, man er vokset op i andegården, når man har ligget i et svaneæg" ELLER "Hvad nytter det at have ligget i et ørneæg, når man er vokset op i en hønsegård?" er ddet rigtige!
    Altså arv eller miljø.
    Det er selvfølgelig en kombination og dermed er resultatet meget forskelligt.
    Man undersøgte i USA engang enæggede tvillinger, som var blevet skilt lige efter fødslen.
    Et eksempel. En knægt voksede op i Chicago og blev gorilla for Mafiaen.
    Brormand havnede i et religiøst bælte i Texas. Han var kirkesanger, tidliger bokser, boksetræner, hjælpesherif og udsmider på den lokale saloon...

    SvarSlet
  4. Sanne - Davs og velkommen. Jamen han er da sød den bette Tobias. Personligt er jeg mest til Toms skildpadder.
    Selv god weekend!

    SvarSlet
  5. Rigtig interessant - det ser altså ud til, at der som udgangspunkt er håb for alle. Skønt!

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)