654

Mand tager, hvad manden vil have!
Den lille fregnede Louise,
nej, det var ikke hende fra Karise,
cyklede glad og kåd i skoven ud.
Her mødte hun den oh så søde Knud.
straks tøsen cyklen og tøjet smed
og lagde sig i græsset ned:
”Tag hvad du vil have min søde Knud!”
Det blev til en oplevelse forstemmende slem,
for på grund af Knud, den dumme stud,
måtte Louise gå og ej fra skoven cykle hjem!

For år tilbage huserede Lille Idahistorier rundt i kongeriget.
Et relevant eksempel:
Cykeltyven stak af på hendes cykel. Men Lille Ida lo og var ligeglad, for hun vidste, at bremserne ikke duede!

4 kommentarer:

  1. Hihi, ja historien fik jo en lidt anden drejning, end jeg troede ;-)

    Her er vi tæt på Poetens barske børnerim ;)

    SvarSlet
  2. Madame - Ja, Poeten er bare pragtfuld.

    SvarSlet
  3. Lille Ida historier kender jeg slet ikke. "Børnene" og "Århus historier" m.v. har jeg simpelthen ikke fået hørt. Det må skyldes en indskrænket omgangskreds :-)

    Illustrationen er herlig, glad mand cykler hjem. Hvorfor får det mig til at tænke på mandagstema::maskulin, hvor pigerne var ihærdige modstandere af at det "kun" var mænd som kørte på store maskiner? Og som alligevel ville have at mænd var sådan nogen der var interesserede i brændehugning og hønseslagtning?

    SvarSlet
  4. Donald - LilleIdas mor sagde: "Der ligger 20 kroner på sporet, den henter jeg!" Men da hun gik ud på sporet,blev hun kørt over af toget!
    Lille Ida lo, for hun vidte, at det bare var en ølkapsel!

    Nu kender du en til!

    Dine tanker om kvinder er sjove. De laver det sjove, men vi det grove.
    Mon det er en parallel til. at farmand griller bøfferne, mens mordame ordner resten?

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)