828




Længsel efter hende

"Hende der, Majbrit den smukke
er bare verdens dejligste dukke!"
tænkte Sofus ramt af gud Amors pil
og så skiftede han til den litterære stil.
Et kærlighedsbrev skulle der til,
velformuleret, for meget stod på spil!

I romanens verden var hjælp at hente
Han læste og fandt, som man kunne vente,
et gribende kærlighedens brev,
hvor helten til sin udkårne skrev:
"Altid tænker jeg på dig, min smukke Rikke.
Jeg føler mig i mit hjertes ensomme fængsel
og kan på grund af al min længsel
hverken spise eller drikke!"

Sofus satte sig ned og skrev
dette rørende brev:
"Hver gang jeg tænker på dig, lille søde Majbrit
mister jeg helt og aldeles min appetit!"


Mandagstemas Monika siger Lengsel/Længsel.
Jeg siger værsgo og kig op.



God uge til jer alle!

15 kommentarer:

  1. Haha, ja det er da et rigtig godt bud på ordet længsel - selv om Sofus kom lidt galt af sted med formuleringen til sin hjertenskjær ;-)

    SvarSlet
  2. Ditt inlägg läser jag allra först - tack för dina fantasifulla ord.

    SvarSlet
  3. Vilken härlig tolkning till temat....Här blev man verklig glad Skön dikt som vanligt.
    Kramizzz och ha en mysig måndag.
    Lotta

    SvarSlet
  4. Hahaha, det kom han så ikke ret heldigt fra ;D
    Jeg elsker dine rimerier!

    SvarSlet
  5. Herlig herlig...

    Ønsker deg en finfin uke!

    SvarSlet
  6. - hihi. Stakkars Sofus.

    SvarSlet
  7. Det er du altså god til! Jeg har læst mange af dine rim, og du rammer plet hver gang... :-)

    SvarSlet
  8. Denne var kjempemorsom. Mannfolk sier nå jeg :-D

    SvarSlet
  9. Et pletskud - du milde, stakkels mand han kommer nok til at længes i mange år endnu :-)

    SvarSlet
  10. Som vanlig min venn; en fantastisk tolkning av mandagstema!

    SvarSlet
  11. Härlig dikt ... som det kan bli!!!
    Önskar dig också en bra vecka.

    SvarSlet
  12. Man kan hurtigt komme galt af sted; mene det helt rigtige og få sagt det helt forkerte.
    Surt...
    Men et herligt rim som sædvanlig.

    SvarSlet
  13. Hahahahahahaha!
    Du bringer alltid smilet frem og det er all grunn til å lengte etter å ta en titt innom din blogg:)

    SvarSlet
  14. Ooops, det ble sannsynligvis en lang lengsel på Sofus...

    SvarSlet

Kære gæst
Hvis du ikke har nogen blog og vil skrive en hilsen,
gør du følgende:
1. Skriv først din hilsen og underskriv med dit navn.
2. Klik på feltet Kommenter som.
3. Vælg herefter Anonym.
4. Klik på Send kommentar.

Og så siger jeg tak mange 1000 gange :-)